استفاده آزمایشی از ۲ هزار تن سیمان تقویت شده با گرافن در یک پروژه

فرست‌گرافن در حال انجام آزمایش‌هایی برای اثبات عملکرد گرافن در صنعت ساختمان است. در این پروژه قرار است سیمان تقویت‌شده با گرافن با همکاری چند شرکت ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) از شروع آزمایش‌ها با استفاده از گرافن شرکت در سیمان و بتن Hope Cement Group Breedon در دربیشر انگلستان خبر داد.

این آزمایشات با هدف آزمایش در مقیاس کوچکتر با نظارت یک آزمایشگاه پردازش بتن معتبر در انگلستان تدارک دیده شده‌است، فرست‌گرافن گفته است که نتایج مثبت اولیه در آزمایش‌ها به‌دست آمده و این کار برای نشان دادن مزایای بیشتر افزودنی گرافن در کاهش دی اکسید کربن انتشار یافته است.

به گفته این شرکت، در این آزمایش که با همکاری دانشگاه منچستر انجام می‌شود تقریباً ۱٫۲ تن گرافن PureGRAPH 50  استفاده شده و حدود ۲،۰۰۰ تن سیمان تقویت‌شده با گرافن را برای انجام این آزمایش تولید می‌کند.

جود لاگان، مدیرعامل Breedon گفت: «نقش گرافن می‌تواند در کمک به دکربن‌سازی صنعت سیمان قابل توجه باشد و ما با تسهیل آنچه قرار است یکی از بزرگترین آزمایشات جهانی از این نوع در کارخانه سیمان ما در دربیشر باشد، می‌خواهیم در این فرایند مشارکت کنیم.»

مایکل بل مدیرعامل شرکت فرست‌گرافن می‌گوید: «ما خوشحالیم که با شرکای پیشرو در صنعت، نظیر شرکت Breedon و همچنین دانشگاه منچستر کار می‌کنیم. این همکاری مشترک در قالب کنسرسیوم قدرتمندی از تولیدکنندگان، کاربران و محققان در طول زنجیره تامین بتن صورت می‌گیرد.»

شرکت فرست‌گرافن به دنبال پرداختن به مشکلات حوزه بتن و سیمان است که در این مسیر از افزودنی سیمان PureGRAPH® استفاده می‌کند. پیش از این، از طریق آزمایش‌هایی در قالب استانداردهای بین‌المللی که انجام شده، نشان داده است که استفاده از گرافن این شرکت، مقاومت فشاری را تا ۳۴ درصد و مقاومت کششی ملات سیمان را تا ۲۷ درصد افزایش می‌دهد.

در این پروژ،ه سیمان توسط تیم تضمین کیفیت Breedon تأیید می‌شود و سپس برای استفاده در ساخت و ساز در دنیای واقعی به Morgan Sindall Construction عرضه می‌شود.

براساس اطلاعات درج شده در سایت شرکت فرست‌گرافن، در حال حاضر سه نوع PureGRAPH را در اندازه ذرات مختلف ارائه می‌دهد.

فرست‌گرافن دارای یک پلتفرم تولید قوی با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن گرافن در سال است. یکی دیگر از تمرکزهای کلیدی فرست گرافن، امکان کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن در صنعت سیمان و بتن است.