سفارش خرید دومین دستگاه CVD برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی

شرکت سی‌وی‌دی ایکویپمنت (CVD Equipment) سفارشی برای تولید دستگاه لایه‌نشانی با کارایی بالا دریافت کرده که قرار است از آن در باتری‌های وسیله نقلیه الکتریکی استفاده شود. این دستگاه، اتصال نانوسیم‌های سیلیکون به ذرات پودرهای گرافیتی، در آند باتری‌های خودروها را انجام خواهد داد.

شرکت سی‌وی‌دی ایکویپمنت پیشرو در ارائه دستگاه‌های رسوب بخار شیمیایی و تجهیزات فرآیند حرارتی است. آنها اعلام کردند که دومین سفارش را از شرکت وان‌دی باتری (OneD Battery) برای دستگاه تولید مواد دریافت کردند. وان‌دی ‌باتری در بخش تولید باتری به‌منظور استفاده در خودروهای الکتریکی فعالیت دارد.

این سیستم در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به مشتریان در اروپا ارسال می‌شود. از این سیستم، برای اتصال نانوسیم‌های سیلیکون با کارایی بالا به ذرات پودرهای گرافیتی درجه EV در آند باتری استفاده می‌شود تا بتواند برد طولانی‌تر و شارژ سریع‌تر را برای وسایل نقلیه برقی به همراه داشته باشد.

در حال حاضر، بیشتر وسایل نقلیه برقی برای اغلب مشتریان بسیار گران هستند. دلایل این امر، چگالی انرژی محدود و هزینه بالای تولید باتری‌ها است. پلتفرم SINANODE شرکت وان‌دی باتری با هدف از بین بردن این موانع طراحی شده‌است که با امکان دسترسی مستقیم به یون‌های لیتیوم، این نانوسیم‌های سیلیکونی در هنگام شارژ در دسترس بوده و به این مواد اجازه می‌دهند تا در حالی که هم‌زمان هزینه در هر کیلووات ساعت را کاهش می‌دهند، سرعت شارژ را افزایش دهند. پلتفرمSinanode  به کاهش هزینه باتری‌های اتومبیل الکترونیکی کمک می‌کند.

وینسنت پلوویلنج، مدیرعامل وان‌دی باتری می‌گوید: «سفارش دومین دستگاه CVD از یک تأمین‌کننده اثبات شده، به ما کمک می‌کند تا به سرعت به تقاضای بازار در هر حوزه پاسخ دهیم و راه‌حل‌های تولیدی ایمن و مقرون به صرفه را ارائه کنیم.»

شرکت سی‌وی‌دی ایکویپمنت در بخش طراحی و ساخت تجهیزات CVD برای مصارف مختلف فعالیت دارد. این شرکت طیف وسیعی از تجهیزات لایه‌نشانی با روش CVD، کنترل کننده‌های گازی و تجهیزات مورد نیاز برای تولید پیل‌های خورشیدی، گرافن، نانولوله کربنی، نانوسیم، LED، MEMs، شیشه‌های هوشمند، باتری‌ها، ابرخازن‌ها، پوشش‌های پزشکی، پوشش‌های صنعتی و تجهیزات مورد استفاده در ساخت قطعات مدارهای چاپی را تولید می‌کند.

وان‌دی باتری، با موفقیت سیلیکون را به آندهای باتری‌های EV اضافه می‌کند. این شرکت برای پشتیبانی از توسعه سلول‌های پیشرفته الکتروشیمیایی یک برنامه تولید آزمایشی Sinanode را اجرا می‌کند.