همکاری با دانشگاه برای ساخت واکسن ضدسرطان با کمک نانوذرات لیپیدی

شرکت کنسرواکس با همکاری دانشگاه کالیفرنیا به دستاوردهایی برای ساخت واکسن ضدسرطان رسیده است که کار شناسایی، نشان‌گذاری و نابودکردن سلول‌های سرطانی را انجام می‌دهد.

کنسرواکس (CancerVAX)، از شرکت‌های توسعه دهنده روش‌های درمان سرطان و ایمنی درمانی که از سیستم ایمنی بدن برای مقابله با سرطان استفاده می‌کند، اعلام کرد که پس از گذشت نزدیک به یک سال، تیم تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا آماده است تا به کار گیری نتایج کارهای خود را برای ساخت واکسن آغاز کند.

در اواسط سال ۲۰۲۲، کنسرواکس برای ایجاد واکسن جهانی سرطان (UCV) وارد همکاری مشترک با دانشگاه کالیفرنیا شد. این واکسن‌ می‌تواند سلول‌های سرطانی را دقیقاً تشخیص داده، علامت‌گذاری کند و از بین ببرد، در حالی که سلول‌های سالم دست نخورده باقی می‌مانند. رویکرد مورد استفاده برای این نوع واکسن از سه بخش مجزا تشکیل شده است:

شناسایی: دکتر کریستوفر ست از چندین سیگنال برای تشخیص سلول‌های سرطانی استفاده می‌کند. در این کار یک نشانگر تومور طبیعی منفرد (یعنی نئوآنتیژن) هدف قرار می‌گیرد. این تیم کار خود را به پایان رسانده و دو راهبرد را برای ساخت این واکسن جهانی ارائه کرده است.

علامت‌گذاری: دکتر ساتریو داولیوریا یک برنامه تحقیقاتی اجرا کرده تا در نهایت بتواند دستور العمل‌های ژنتیکی برای مجبور کردن سلول‌های سرطانی به انجام یکی از این سه کار ارائه می دهد: (۱) تعداد بیشتری از سلول‌های ایمنی طبیعی بدن را به سلول سرطانی جذب کند. (۲) سلول‌های سرطانی را مجبور به ایجاد نشانگرهایی می‌کنند که مانند بیماری‌های شناخته شده مانند کرونا یا کزاز به نظر برسند. (۳) یک نشانگر تجاری غیر طبیعی کاملاً جدید را بیان می کند که به فناوری‌های واکسن مدرن اجازه می‌دهد تا به راحتی آنها را هدف قرار دهند.

از بین بردن: دکتر استیون جوناس برای ایجاد یک نانوذرات لیپیدی پیشرفته که شامل تمام مکانیسم‌های “تشخیص” و “نشان‌گذاری” برای امکان کشتار سلول‌های سرطانی است، تیمی را هدایت می‌کند. تیم دکتر استیون جوناس نانوذرات لیپیدی را برای ادغام قطعات مختلف در واکسن ایجاد کرده است.

دو سال قبل، این شرکت برای تحقیق و توسعه یک توافق‌نامه تحقیقاتی حمایت مالی با دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس منعقد کرد. هدف از این برنامه، تحقیق، توسعه و دستیابی به موفقیت در زمینه ایمنی درمانی در درمان سارکوم اوینگ بود. سارکوم اوینگ یک نوع سرطان استخوان است که در آن بافت استخوان کاملا نرم می‌شود. این بیماری در درجه اول کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند و در حال حاضر هیچ درمان تایید شده FDA برای جلوگیری از عود این بیماری وجود ندارد.