نشست مدیران تحقیق و توسعه شرکت‌های صنعت نفت، پتروشیمی و پالایشگاه‌های کشور با محوریت فراخوان برنامه رینکست

روز پنجشنبه، ۱۵تیرماه، ستاد توسعه فناوری‌نانو میزبان مدیران تحقیق و توسعه پتروشیمی و پالایشگاه‌های کشور است تا پیرامون تجمیع نیازهای صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و همچنین شناسایی، رصد، ارزیابی، عارضه‌یابی و توسعه برنامه‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های توانمند کشور با هدف تجاری‌سازی محصولات فناوری نانو گفتگو شود.

چند سالی است که در کشور به جهت پیشرفت در مبحث فناوری نانو جهت‌گیری رو به رشدی از طرف محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است. فناوری نانو به دلیل ماهیتی که دارد، در موضوعات نفت، گاز و پتروشیمی بسیار موثر بوده است، به همین جهت در این سال‌ها شاهد فعالیت‌های تحقیقاتی منجر به محصول زیادی بوده‌ایم. برنامه توسعه درون‌زا یا رینکست یکی از برنامه‌های حمایتی کارگروه صنعت ستاد توسعه فناوری‌نانو است که تسهیلات مادی و حمایت‌های معنوی را به صاحبان صنایع ارائه می‌کند تا ریسک ورود به حوزه نانو به طور ویژه در فرایند تحقیق و توسعه برایشان کاهش پیدا کند. برنامه نشست مدیران بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی به قصد تقویت ظرفیت‌های درونی این شرکت‌ها برگزار می‌شود تا آنها بتوانند با فرایند توسعه و تحقیقات، زایش و نوآوری محصولات نانومحور را از درون مجموعه خود شاهد باشند.

تجمیع فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و بهره‌وری از آنها در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، تسهیل در استقرار تولید فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تقویت اکوسیستم فناوری نانو با موضوع حوزه انرژی، حمایت و پشتیبانی از طرح‌ها و موضوعات نانویی شرکت‌های فناور از طریق ایجاد بستر تجاری‌سازی و شناسایی بازار مطمئن و پرورش نیروی انسانی متخصص حوزه فناوری نانو و ایجاد ارتباط مستمر با صنایع نفت از جمله موضوعات این نشست است.