دولت کره‌جنوبی به دنبال تسریع توسعه کامپوزیت‌های کربنی است

دولت کره با ایجاد یک برنامه همکاری مشترک تلاش دارد تا کامپوزیت‌های کربنی را برای استفاده در صنایع این کشور توسعه دهد. در این برنامه همکاری، شرکت‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی این کشور حضور دارند تا براساس تقاضای موجود در کره برای این کامپوزیت‌ها، برنامه‌ای را برای تسریع توسعه کامپوزیت‌های کربنی پیاده‌سازی کنند.

دولت کره جنوبی به همراه شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی این کشور، یک نهاد مشورتی تشکیل داده‌اند تا ظرفیت کره‌جنوبی را برای توسعه کامپوزیت‌های کربنی مانند فیبر کربن مورد استفاده در وسایل پرتاب فضایی را افزایش دهند.

وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی از راه‌اندازی این برنامه همکاری مشترک خبر داد که قرار است روی کامپوزیت‌های کربنی کار کنند. این تصمیم به تازگی در مراسمی با حضور نمایندگانی از شرکت‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی کره و نمایندگانی از دولت این کشور و با حضور جانگ یانگ جین معاون اول وزیر تجارت، صنعت و انرژی اتخاذ شد.

شرکت‌های تقاضا دهنده این فناوری شامل صنایع هوافضای کره (KAI)، Korean Air, Innospace, Babs,  و JPI Healthcare هستند، در حالی که شرکت‌های عرضه‌کننده شامل مواد پیشرفته Hyosung، POSCO Future M، Jeio و Charmgraphene هستند.

سازمان‌های تحقیقاتی مانند موسسه فناوری صنعتی کره، موسسه فناوری الکترونیک کره و موسسه علوم مواد کره نیز به این مشارکت پیوسته‌اند.

کامپوزیت‌های کربنی موادی با خواص فیزیکی سبک و با استحکام بالا هستند، که شامل فیبر کربن، کربن فعال، گرافیت مصنوعی و نانولوله‌های کربنی (CNTs) هستند.

در این میان، فیبر کربن برای حمل و نقل هوایی شهری (UAM) و وسایل نقلیه پرتاب فضایی و نانولوله‌های کربنی به عنوان مواد اصلی برای صنایع پیشرفته مانند باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شود.

در این مشارکت، شرکت‌هایی که تقاضای کامپوزیت‌های کربنی دارند، محصولات و برنامه‌های توسعه‌ای را که در چند سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند به اشتراک می‌گذارند و تامین‌کنندگان مواد و اجزای مورد نیاز برای آن محصولات را براساس اطلاعات توسعه می‌دهند.

در این راستا، برنامه این گروه، ایجاد یک نقشه راه جامع برای توسعه فناوری در سال جاری است که از کامپوزیت‌های کربنی برای حوزه هوافضا شروع می‌شود.