حمایت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌ها برای نمایشگاه نانو

صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیانی که در نمایشگاه فناوری نانو حضور دارند تا سقف ۳۰ میلیون تومان حمایت خواهد کرد.

این صندوق برنامه حمایتی ویژه برای شرکت‌هایی دارد که به دنبال حضور در نمایشگاه فناوری نانو سال جاری هستند. شرکت‌ها برای دریافت حمایت باید پیش از شرکت در نمایشگاه در سامانه‌ی غزال پیش ثبت‌نام انجام دهند. اولویت دریافت حمایت با شرکت‌هایی است که زودتر ثبت نام کرده باشند.

لازم به ذکر است چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو از ۱۳ الی ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های میلاد و خلیج‌فارس برگزار می‌شود که شرکت‌ها می‌توانند در مرداد ماه ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند. تمامی شرکت‌هایی که دارای گواهی‌نانومقیاس هستند می‌تواند برای ثبت‌نام در نمایشگاه اقدام کنند، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های بازرگانی نیز امکان ثبت‌نام در نمایشگاه را دارا هستند. برای ثبت‌نام نیز باید به سایت نمایشگاه (https://nanoexhibition.ir) مراجعه کرده و با ایجاد پروفایل یا ویرایش پروفایل نسبت به ثبت در سامانه اقدام کنند. شرکت‌هایی که ثبت‌نام اولیه را انجام داده باشند، از اول شهریورماه به بخش جانمایی نمایشگاه دسترسی پیدا کرده و براساس میزان فضای مورد نیاز می‌توانند محل استقرار خود را در نمایشگاه مشخص کنند. بنابراین پس از ثبت‌نام اولیه، شرکت‌هایی که زودتر نسبت به تکمیل ثبت‌نام اقدام کنند، حق انتخاب‌ بیشتری برای جانمایی دارند و با پر شدن فضاها، انتخاب شرکت‌هایی که دیرتر ثبت‌نام می‌کنند، محدود می‌شود. از این رو از شرکت‌های علاقه‌مند به حضور در نمایشگاه نانو برای ثبت‌نام در نمایشگاه دعوت به عمل می‌آید.

از دیگر تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه با دوره‌های پیشین، پررنگ‌تر بودن حضور هیئت‌های خارجی در نمایشگاه است. حضور این هیئت‌ها فرصت مناسبی برای شرکت‌های ایرانی است تا بتوانند در فضای نمایشگاه تعاملات بین‌المللی خود را تقویت کنند. برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای نمایشگاه امسال به گونه‌ای است که حضور هئیت‌های خارجی در نمایشگاه پررنگ‌تر باشد. ستاد نانو تلاش دارد تا از طریق ابزارهای داخلی و خارجی به حضور هرچه بیشتر هیئت‌های خارجی در نمایشگاه کمک کند. در مجموع نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۲ در بخش بین‌الملل قوی‌تر از دوره‌ قبل عمل خواهد بود و این موضوع برای شرکت‌های ایرانی یک فرصت خواهد بود.