شرکت کانادایی تولیدکننده گرافن، درآمد بیشتری نسبت به سال گذشته داشته است

شرکت کانادایی نانواکسپلور که در تولید گرافن و مشتقات گرافنی فعالیت دارد، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، از نظر درآمد نتایج خوبی به دست آورده است. سروش نظرپور، کارآفرین ایرانی، مدیرعامل شرکت نانواکسپلور است.

شرکت نانواکسپلور (NanoXplore) یکی از شرکت‌هایی است که به دنبال تجاری‌سازی گرافن و وارد کردن آن به محصولات است. نانواکسپلور به تازگی نتایج فروش خود را برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ گزارش کرده که این نتایج حاکی از درآمد ۳۳٫۳ میلیون دلار کانادا است. این رقم در سال گذشته ۲۸٫۳ میلیون دلار کانادا بوده که با افزایش ۱۸ درصدی روبرو بوده است. حاشیه سود این شرکت در حال افزایش است و این شرکت جریان نقدی مثبتی (۱٫۷ میلیون دلار) را داشته است. نانواکسپلور می‌گوید که در این بازه زمانی بهبود کارآیی تولید داشته است.

نانواکسپلور روشی صنعتی برای تولید گرافن و مشتقات گرافنی دارد. اکسید گرافن دارای ساختاری شبیه به گرافن است با این تفاوت که در بدنه آن مقادیر زیادی اکسیژن وجود دارد. برخلاف گرافن، اکسید گرافن را می‌توان در آب مخلوط کرد؛ بنابراین از آن می‌توان برای ساخت لایه‌های نازک، رنگ‌های مبتنی بر آب، جوهرها و مواد مورد استفاده در زیست‌پزشکی استفاده کرد. تولید آزمایشگاهی این ماده با روش هامر ساده است اما برای تولید صنعتی آن چالش‌ها و خطراتی وجود دارد. از آنجایی که در روش هامر از اکسیدکننده‌های قوی استفاده می‌شود، تولید صنعتی این ماده خطرناک است. این شرکت روشی کاملاً متفاوت برای تولید اکسید گرافن پیش گرفته است که کاملاً ایمن و زیست‌سازگار است و می‌توان مقادیر انبوه از چند کیلو تا چند تن را با این روش تولید کرد.