راه‌اندازی انکوباتر ویژه گرافن در یک پارک صنعتی در هند

دولت ایالتی هند سه هکتار زمین در پارک صنعتی Kinfra را در Kanjikode برای انکباتور ویژه گرافن اختصاص داد. این انکوباتر برای شرکت‌های علاقه‌مند به تحقیق و توسعه و تولید در حوزه گرافن مناسب بوده و این پارک را به یک اکوسیستم مناسب برای فعالیت در بخش گرافن تبدیل می‌کند.

راجوی، وزیر صنایع هند گفت که دانشگاه دیجیتال کرالا و پارک صنعتی کینفرا در این پروژه با هم همکاری خواهند کرد. سه هکتار زمین برای این پروژه در ابتدای کار تخصیص یافته که این رقم می‌تواند تا ۲۰ هکتار افزایش یابد. وی افزود چشم‌انداز آینده طولانی مدت ما، استفاده از ۱۵ تا ۵۰ هکتار فضا برای تحقیقات و صنعت مرتبط با گرافن است.

اختصاص تسهیلاتی برای توسعه صنعتی گرافن پیشنهادی بود که برای استقرار در منطقه تیسور ارائه شد که از پشتیبانی فنی دانشگاه دیجیتال و مرکز فناوری الکترونیک و شرکت تاتا استیل (Tata Steel) برخوردار است. در کشور هند مرکز نوآوری گرافن نیز راه‌اندازی شده است.

انتظار می‌رود مرکز نوآوری گرافن نظر سرمایه‌گذاران را برای توسعه محصولات گرافنی جلب کند. این مرکز می‌تواند از سرمایه منابع انسانی دولت به طور مؤثر استفاده کند و به کرالا کمک کند تا به‌عنوان یک اقتصاد مبتنی بر دانش ظاهر شود.

تولید صنعتی گرافن در اوایل سال جاری از طریق Carborundum Universal Limited تحت گروه Murugappa در کرالا آغاز شده بود. دانشگاه کاربوروندوم در راستای توسعه برنامه‌های تولید نانومواد، یک پروژه ویژه به نام Grapheno را طراحی کرده است. این مرکز اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه و خط تولیدی با بیش از ۱۲،۰۰۰ فوت مربع فضا در کاکاناد کرده است که به‌عنوان بخشی از این پیشگامی عمل می‌کند.

این کارخانه می‌تواند پودر گرافن را پردازش کند. این شرکت با دانشگاه منچستر، IIT Chennai و دانشگاه علوم و فناوری کوچین برای تحقیقات صنعتی در منطقه توافق‌نامه‌ای امضا کرده است.