شرکت رویال توسعه پایدار: نمایشگاه نانو از نظر اعتباری کمک زیادی به شرکت‌ها کرده است

مدیر تحقیق و توسعه شرکت رویال توسعه پایدار، نمایشگاه نانو را از نظر ترویج فناوری و معرفی شرکت‌ها تاثیرگذار می‌داند.

علی قره‌خانی مدیر تحقیق و توسعه شرکت رویال توسعه پایدار می‌گوید: «ما برای سومین سال است که در نمایشگاه نانو شرکت می‌کنیم و این نمایشگاه از نظر اعتباری برای ما مفید بوده است. هر چند اگر مخاطبین نمایشگاه هدفمندتر انتخاب شوند یا از میان بازار هدف ما، شرکت‌های صنعتی به نمایشگاه دعوت شوند، تاثیر زیادی روی کسب و کار ما خواهد داشت.»

مهندس قره‌خانی می‌گوید: «حوزه فعالیت‌ ما، صنعت خودرو است و ما در این حوزه محصولات نانویی داریم. مهمترین محصول ما، گرمکن صندلی است که آن را تولید و به بازار عرضه می‌کنیم. در این گمرکن‌ها از مواد نانویی استفاده شده است. این گرمکن‌ها به دلیل بهره‌مندی از فناوری‌نانو از کیفیت بالایی برخوردار است.»

وی افزود: «در حال حاضر با شرکت سایپا برای این گرمکن‌های صندلی قرارداد داریم و قرار است امسال برای ۳۰ هزار دستگاه خودرو، گرمکن صندلی تولید کنیم. از آنجایی که فرآیند بازاریابی، تست و پیاده‌سازی این فناوری در خودروها زمان‌بر است، برای سال‌های آتی به منظور همکاری با دیگر خودروسازان نظیر ایران‌خودرو برنامه‌هایی داریم.»

لازم به ذکر است شرکت دانش‌بنیان رویال توسعه پایدار به منظور تولید و توسعه محصولات حوزه الکترونیک چاپی، چاپگری ساخته است که با کمک جوهرهای نانویی می‌تواند محصولاتی نظیر گرمکن‌ صندلی و حسگر و پنل خودروها تولید کند. در این فناوری با استفاده از نانوجوهر‌ها امکان ساخت افزاره‌های الکترونیک منعطف و ارزان فراهم ‌می‌شود. در حال حاضر امکان چاپ انواع مدارات چاپی و انعطاف‌پذیر، RFID تگ‌ها، گرمکن‌های انعطاف‌پذیر، حسگرهای انعطاف‌پذیر به همراه قابلیت تحقیق و توسعه روی سایر کاربردهای حوزه الکترونیک چاپی توسط این دستگاه، وجود دارد. با بومی‌سازی دانش ساخت این دستگاه، هم اکنون قابلیت ساخت و ارائه تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی به منظور تولید انواع محصولات تجاری حوزه الکترونیک چاپی در کشور میسر شده است.