جذب سرمایه برای تسریع تولید سوپرباتری نانویی!

شرکت اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies) موفق به جذب سرمایه‌ای به ارزش ۱۰۸ میلیون یورویی از طریق شرکت‌ زیمنس و شرکت ماروبنی (Marubeni) شده است. این بودجه می‌تواند توسعه محصولات نسل بعدی اسکلتون تکنولوژیز را تسریع‌کند و توسعه و تولید ابرخازن‌ها و فناوری جدید باتری پرقدرت این شرکت را که به SuperBattery معروف است، تسهیل نماید.

تعاوی مادیبرک مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران اسکلتون تکنولوژیز، می‌گوید: «تامین این سرمایه از یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اروپا نقطه عطف مهمی برای اسکلتون تکنولوژیز است. زیمنس علاوه بر سرمایه‌گذاری، شریک، تامین‌کننده و مشتری کلیدی ما نیز هست. تخصص آن‌ها در صنعتی‌سازی و مشارکت‌های تجاری باعث رشد ما می‌شود و نقش ما را در رهبری حوزه انرژی تقویت می‌کند.»

این شرکت‌ها همچنین برای خودکارسازی و دیجیتالی کردن کارخانه آتی اسکلتون تکنولوژیز در لایپزیگ، آلمان شریک شده‌اند.

استفن گروسه از مدیران شرکت زیمنس می‌گوید: «زیمنس یک رابطه طولانی مدت با اسکلتون تکنولوژیز دارد، اخیراً توافق‌نامه همکاری برای دیجیتالی کردن تولید ابرخازن‌ها با سیستم مدیریت عملیات تولیدی ما امضا کرده است. ما خوشحالیم که این همکاری را با سرمایه‌گذاری در آن عمیق‌تر می‌کنیم. هدف ما حمایت از فناوری‌های نوآورانه برای آینده‌ای پایدار است و اسکلتون تکنولوژیز با توسعه فناوری‌های پیشرفته با قدرت بالا و شارژ سریع، کاملاً با این چشم‌انداز هماهنگ است. بنابراین، ما خوشحالیم که در اسکلتون تکنولوژیز سرمایه‌گذاری کرده و به ساخت اکوسیستم باتری قوی در اروپا کمک می‌کنیم.»

تعاوی مادیبرک افزود: «ما از داشتن شرکای مانند زیمنس و ماروبنی هیجان‌زده هستیم. پشتیبانی آن‌ها اسکلتون را برای گسترش جهانی کسب و کار خود به ویژه در اروپا و آسیا یاری می‌کند.»

SuperBattery اسکلتون تکنولوژیز چندین مزیت را با هم ترکیب می‌کند که آن را برای راه‌حل‌های الکتریکی‌سازی برای وسایل نقلیه خارج از جاده مناسب می‌کند. مواد منحنی گرافن ثبت اختراع شده اسکلتون تکنولوژیز در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یون استاندارد، امکان شارژ ۱۰۰ برابر سریع‌تر را فراهم می‌کند. SuperBattery که در خودروهای خارج از جاده استفاده می‌شود، در کمتر از یک دقیقه شارژ می‌شود، بنابراین به زمان شارژ بسیار کمتری در روز نیاز دارد: کمتر از یک ساعت، در حالی که با باتری لیتیوم یونی به ۶.۵ ساعت نیاز است. بنابراین زمان بیشتری را می‌توان برای استخراج و کمتر برای شارژ کردن صرف کرد. SuperBattery دارای ۵۰۰۰۰ چرخه عمر است و عاری از کبالت، مس، نیکل و گرافیت است. همچنین بسیار ایمن‌تر از باتری لیتیوم یونی است.

علاوه بر زیمنس و ماروبنی، غول معدنی برزیل CBMM از سرمایه‌گذاران اسکلتون است. کارخانه لایپزیگ قرار است در پایان سال ۲۰۲۴ تکمیل شود و سالانه ۱۲ میلیون سلول تولید کند. این کارخانه ۴۰ برابر بیشتر از سایت موجود این شرکت در Großröhrsdorf آلمان تولید محصول خواهد داشت.