بازدید دانشجویان دانشگاه فردوسی از شرکت تولیدکننده چسب‌های نانویی

به همت انجمن نانوفناوری دانشگاه فردوسی و با همراهی چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های فردوسی و حکیم سبزواری، بازدید دانشجویی از شرکت سامد، تولیدکننده چسب‌های نانویی در مشهد، صورت گرفت.
یکی از رسالت‌های نهادهای ترویجی فناوری نانو در سراسر کشور، کمک به آشنایی دانشجویان با کاربردهای فناوری نانو در صنعت است. برگزاری بازدیدهای دانشجویی از مراکز صنعتی می‌تواند ابزار بسیار مهمی در این راستا باشد. برگزاری بازدید می‌تواند نقش چشمگیری در ایجاد امید و انگیزه در دانشجویان برای نقش‌آفرینی در حوزه تخصصی و مورد علاقه داشته باشد.

انجمن علمی نانوفناوری، نهاد ترویجی فناوری نانو در دانشگاه فردوسی مشهد، در این راستا هماهنگی لازم برای بازدید از شرکت تولید چسب سامد را انجام داد. بازدید از این شرکت در تاریخ ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور ۱۸ نفر از دانشجویان و همراهی سه تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های فردوسی و حکیم سبزواری از جمله خانم دکتر مقصود (عضو هیئت علمی مهندسی پلیمر دانشگاه فردوسی)، آقای دکتر ظهوری (عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه فردوسی) و آقای دکتر فرزی (عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری و دبیر شبکه نانوفناوری کشورهای اسلامی) برگزار گردید.

در این بازدید قسمت‌های مختلف از جمله واحد تولید فرمالین و UFC، واحد تولید پودر رزین اوره فرمالدهید، واحد تولید رزین‌های UF و MF و واحد تولید چسب‌های پایه آبی-حلالی توضیح داده شد. هم‌چنین بخش تحقیق‌ و توسعه این شرکت مورد بازدید گروه دانشجویی قرار گرفت و روند تولید محصول جدید شرکت به نام چسب حساس به فشار با استفاده از فناوری نانو، توسط کارشناسان این واحد توضیح داده شد.

بنیاد آموزش فناوری نانو در راستای کمک به ترویج فناوری نانو در میان دانشجویان و حمایت از توسعه فناوری نانو، از آن دسته از نهادهای ترویجی که علاقه‌مند به برنامه‌ریزی جهت انجام بازدیدهای صنعتی داشته باشند، حمایت کرده و موانع احتمالی انجام بازدید اثربخش و هدفمند را با هماهنگی با شرکت‌های فناور برنامه نانواستارت‌آپ، اعضای هیئت علمی فعال در صنعت و مشاورین صنعتی برنامه نانواستارت‌آپ رفع خواهد کرد.