حضور«شرکت نوآوران توسعه فناوری تکتا» در محل صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد و نمایشگاه «یک تجربه نوآورانه»

«شرکت نوآوران توسعه فناوری تکتا» در تاریخ ۱۷ و ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲در محل صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه «یک تجربه نوآورانه» حضور پیدا کرد. در این نمایشگاه که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با یک برنامه‌ریزی دقیق، با حوزه فناوری و نوآوری است، برگزار شد دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از طریق بازی و سرگرمی با فناوری نانو و بعضی از کاربردهای آن، در صنایع مختلف آشنا شدند.

غرفه محصولات آموزشی و سرگرمی نانو بازدیدکنندگان شاخصی همچون دکتر امین حسین رحیمی: وزیر دادگستری، دکتر محمدصادق خیاطیان: رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سیاوش ملکی‌فر: معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی و سرکارخانم قدیمی: رییس انجمن ترویج علم داشت که با جدیدترین محصولات آموزشی نانو ساخت ایران آشنا شده و مورد استقبال و توجه ایشان قرار گرفت.

حضور «شرکت نوآوران توسعه فناوری تکتا» در این رویداد، یک تجربه جدید و لذت بخش بود، زیرا شور و نشاط و روحیه شاد دانش‌آموزانی که از غرفه بازدید می‌کردند بسیار بالا بود و این امر باعث مصمم‌­تر شدن شرکت تکتا برای پرداختن به این حوزه یعنی آموزش فناوری نانو در قالب بازی و سرگرمی به دانش­‌آموزان شد.
آموزش ساده و قابل فهم همگانی فناوری‌های پیشرفته یکی از نیازهای جامعه برای درک اهمیت و کاربرد این فناوری‌ها است. «شرکت نوآوران فناوری تکتا» به پیشتوانه‌ تجربه و تخصص در زمینه تجاری‌سازی محصولات فناورانه و دانش‌بنیان، به‌عنوان اولین شرکت ایرانی گام در عرصه توسعه محصولات آموزشی و سرگرمی فناوری نانو نهاده است که در غرفه حدود ۲۰ محصول آموزشی و سرگرمی فناوری نانو در قالب‌های متنوع با هدف آموزش مفاهیم و کاربردهای فناوری نانو توسعه یافته، برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشت.

هدف از تولید و توسعه این محصولات آموزشی و سرگرمی توسط شرکت تکتا بر این است که بتواند مفاهیم فناوری نانو و کاربردهای آن را به زبان ساده و در قالب بازی و سرگرمی به بچه‌ها در سنین مختلف آموزش دهد. زیرا آموزش نانو از طریق تئوری نه تنها کافی نیست بلکه حتی باعث بی حصولگی و کسالت بچه ها می شود به همین دلیل لازم است بچه‌ها با استفاده از ابزارهای بازی این فناوری را لمس کنند و از طریق تئوری- عملی با فناوری نانو آشنا شوند.


علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از آموزش از فناوری‌های دانش‌بنیان می‌توانند می‌توانند به سایت دهکده فناوری به ادرس http://ir-nano.ir مراجعه نمایند.