دعوت به بازدید از غرفه باشگاه دانش آموزی نانو در چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو (ایران‏ نانو ۱۴۰۲)

مهیار خادم، مدیر بخش تباشگاه دانش‌آموزی ستاد نانو، با تشریح برنامه‌های ترویج دانش‌آموزی در نمایشگاه نانو، از دانش‌آموزان و علاقه‌مندان برای بازدید از غرفه دانش‌آموزی در چهاردهمین نمایشگاه فناوری‌نانو دعوت کرد.

خادم درباره درباره نمایشگاه سال جاری گفت: «همچون سنوات گذشته، باشگاه نانو در نمایشگاه حضور دارد که به عنوان مرکزی برای مشاوره و آموزش دانش‌آموزان خواهد بود. در این غرفه دستاوردهای دانش‌آموزی به نمایش در می‌آید، پیش از این دانش‌آموزانی که تجربه فعالیت در حوزه نانو را داشته‌اند طرح‌های خود را به باشگاه ارسال کرده و از میان آنها، طرح‌های منتخب برای بازدید علاقه‌مندان برگزیده شده‌ است که در روزهای نمایشگاه امکان بازدید از این طرح‌ها در غرفه باشگاه وجود دارد.»

وی می‌افزاید: «یکی از برنامه‌ها ما، تور آموزشی است که دانش‌آموزان علاوه بر بازدید از نمایشگاه و دستاوردهای حوزه نانو، آموزش هم می‌بینند. میز آموزش از جمله برنامه‌های ما در طول نمایشگاه است که در ان دانش‌آموزان فرصت تجربه فناوری‌ نانو را خواهند داشت. همچنین بازی نانویی نیز در غرفه داریم که در قالب بازی، دانش‌آموزان با مفاهیم نانو آشنا می‌شوند. همچنین آزمایشگاه مجازی هم در غرفه خواهیم داشت که توسط یکی از شرکت‌ها آماده شده که امکان بازدید مجازی از آزمایشگاه نانو را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.»

لازم به ذکر است که غرفه باشگاه دانش‌آموزی نانو با اجرای بخش‌های متنوع و جذابی در فضایی به مساحت ۲۱۰ مترمربع برای دانش‌آموزان و عموم علاقمندان در چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو حاضر می‌شود. بخش‏های و برنامه‌‏های اصلی غرفه به شرح زیر است:

  • سیزدهمین نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی فناوری نانو: در این بخش از غرفه، طرح‌‏های پژوهشی و آثار منتخب دانش‌‏آموزان سراسر کشور در حوزه فناوری نانو در معرض بازدید مخاطبان قرار خواهد گرفت.
  • تور دانش‌آموزی: در این برنامه، دانش‌‏آموزان مدارس ضمن حضور در غرفه باشگاه و دریافت محتواهای آموزشی مختلف، با توانمندی‏‌های کشور در حوزه فناوری نانو شامل شرکت‌‏ها و محصولات دانش‌بنیان در این زمینه آشنا خواهند شد.
  • آزمایشگاه مجازی نانو (VR): در این بخش که با حضور یکی از مجموعه‏‌های خصوصی فعال در تولید محتواهای آزمایشگاهی مجازی و واقعیت مجازی، کار با دستگاه‏‌های تخصصی فناوری نانو در محیط مجازی ارائه خواهد شد.
  • میز آموزش و تجربه فناوری: در این بخش برای دانش‌آموزان بازدیدکننده و سایر مخاطبان، محتوای آموزشی در قالب آزمایش‌‏های ساده و آشنایی با محصولات نانو ارائه خواهد شد.
  • بازی‌‏های نانو: در این بخش برای مخاطبان حاضر در غرفه مسابقاتی بر اساس بازی‏‌های طراحی شده در قالب جورچین و ماروپله نانویی برگزار شده و به برندگان، بسته‏‌های هدیه شامل محصولات مصرفی فناوری نانو اهدا خواهد شد.
  • بخش معرفی باشگاه نانو: در این قسمت برنامه‌‏های باشگاه شامل المپیاد و جشنواره و شبکه آزمایشگاهی توانا، عملکردها و وضعیت ترویج دانش‌آموزی فناوری نانو در این بخش به مخاطبان در قالب اینفوگراف ارائه خواهد شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هماهنگی با مدارس قرار است روزانه قریب به ۲۰۰۰ دانش‌آموز از این غرفه دیدن و در برنامه‌های آن شرکت کنند.