چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو آغاز به‌کار کرد

صبح روز شنبه سیزدهم آبان ماه ۱۴۰۲، چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو با حضور بیش از نود شرکت تولیدی و ارائه‌دهنده خدمات نانویی، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ از این نمایشگاه در سالن‌های خلیج فارس و ملل بازدید کنند.

ده‌ها شرکت نانویی در نمایشگاه نانو ۱۴۰۲ در حوزه‌های مختلفی نظیر نفت و انرژی، بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، کشاورزی و بسته‌بندی، خودرو، رنگ و پوشش، ساختمان، منسوجات و مواد پیشرفته حضور دارند و علاقه‌مندان می‌توانند از آخرین دستاوردهای نانویی در این نمایشگاه بازدید کنند. همچنین گزارش لحظه به لحظه نمایشگاه ایران نانو از طریق سایت ستاد نانو قابل پیگیری است.

این نمایشگاه موقعیت مناسبی برای همکاری‌ فناورانه میان استارت‌آپ‌ها و فعالان اکوسیستم نوآوری کشور در مسیر تجاری‌سازی محصولات فراهم می‌آورد. از تمامی سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها، مسئولان، صاحبان صنایع و فعالان علاقه‌مند در اکوسیستم نوآوری کشور دعوت به‌عمل می‌آید تا از این نمایشگاه بازدید کنند.

یکی از تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه، حضور پر رنگ هیات‌های تجاری و شرکت‌های خارجی می‌باشد. چنین فضایی برای گسترش کسب و کار نانویی به خارج از کشور مناسب بود و شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت برای معرفی دستاوردها و توانمندی‌های صادراتی خود استفاده کنند.

از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه، ایجاد فضای گفتگو میان صاحبان صنایع با شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه است تا نیازهای صنایع شناسایی شده و بخش از این نیازهای صنعتی با فناوری‌های داخلی تامین شود.

کارگاهی آموزشی مختلفی برای علاقه‌مندان حوزه نانو برگزار می‌شود که برای اطلاع از موضوعات کارگاه به سایت نمایشگاه مراجعه کنید.

آزمایشگاه‌ها نیز در نمایشگاه ۱۴۰۲ حضور دارند تا خدمات و توانمندی‌های خود را در بخش آزمایشگاهی به جامعه علمی معرفی کنند.

در این نمایشگاه، تورهای بازدید ویژه در نظر گرفته شده است که به مخاطبان کمک می‌کند تا بازدید هدفمندتری را تجربه کنند. لیدرها متناسب با نیاز هر گروه از بازدیدکنندگان، اطلاعات تخصصی و مورد نیاز مخاطب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که بازدید برای عموم آزاد بوده و گروه‌های دانشجویی می‌توانند در قالب تورهای دانشجویی از این نمایشگاه بازدید کنند.