به‌صورت مجازی در آزمایشگاه نانو کار کنید!

در غرفه باشگاه دانش‌آموزی، بخشی جذاب به‌عنوان آزمایشگاه مجازی وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند با یک آزمایشگاه واقعی نانویی، به‌صورت مجازی آشنا شوند.

کار با تجهیزات نانویی همیشه برای مخاطبان جذاب است، یکی از دغدغه‌های آزمایشگاه‌ها، محدودیت‌های فضا و تجهیز برای بازدید علاقه‌مندان بوده است. در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۲ این مشکل با دایرکردن یک آزمایشگاه مجازی حل شده است.

سید محمد حسین برقعی، مدیرعامل شرکت فرآموز آزتو، درباره این آزمایشگاه مجازی می‌گوید: «در این آزمایشگاه مجازی امکان آشنایی با تجهیزاتی نظیر دستگاه الکتروریسی، میکروسکوپ الکترونی روبشی و سانتریفیوژ وجود داد. دانش‌آموزان می‌توانند با عینک‌های مخصوص، با این تجهیزات آشنا شده، مبانی علمی آن را ببینید و با آنها کار کنند.»

یکی از جذابیت‌های این غرفه، استفاده از عینک واقعیت مجازی برای حضور در این آزمایشگاه مجازی است که عده زیادی برای دیدن این آزمایشگاه علاقه‌مند کرده است.

از بادیدکنندگان به ویژه دانش‌آموزان، دعوت می‌شود تا از غرفه باشگاه نانو در طبقه دوم سالن خلیج فارس دیدن فرمایند. در این غرفه انواع بازی‌های نانویی برای کودکان و دانش‌آموزان عرضه می‌شود.