گروه صنعتی لینکران: به عراق و تاجیکستان عایق نانویی صادر می‌کنیم

مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان سازه پایدار الهیه (گروه صنعتی لینکران) از صادرات محصولات این شرکت به کشورهای عراق و تاجیکستان خبر داد. به گفته محمد جواد عزیزلی، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای صادرات به کشورهای اروپایی است.

عزیزلی می‌گوید: «محصولات عایق صوتی و حرارتی ما از نظر قیمت بسیار ارزان‌تر و از نظر کیفیت، بهتر از نمونه‌های خارجی است. از این رو برای صادرات جذابیت زیادی دارد. سال گذشته به کشورهای همسایه نظیر عراق و تاجیکستان صادرات داشتیم. امسال در حال برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط برای صادرات به اروپا هستیم.»
وی گفت: «ما در محصولات‌مان از نانوموادی نظیر رس، اکسید روی و کربن سیاه استفاده می‌کنیم که تمام این مواد نانویی را از شرکت‌های ایرانی داخل کشور خریداری می‌کنیم. این نانومواد به ترکیبات پلیمری اضافه شده و در نهایت محصولات عایق تولید و به بازار عرضه می‌شود.»
مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان سازه پایدار الهیه می‌گوید: «نمایشگاه نانو فرصت مناسبی برای معرفی محصولات به مشتریان بوده و همچنین با شرکت‌های مختلفی نیز آشنا می‌شویم.»
این عایق‌های در حوزه‌های مختلف نظیر ساختمان قابل استفاده بوده و می‌تواند انتقال صوت و حرارت را در سازه‌ها به کمینه مقدار خود برساند. فوم لاستیکی الاستومری، مقاوم در برابر حرارت بالا، آب و بخار بوده و در عین حال، مقاوم در برابر اشعه فرابنفش است. ضریب انتقال حرارت مهم‌ترین ویژگی عایق‌بندی است. ترکیب لاستیک اکریلونیتریل بوتادین با پلی وینیل کلراید است که باعث انعطاف‌پذیری PVC و مقاومت در برابر ازن NBR می‌شود. عایق‌ها با کاهش انبساط و انقباض حرارتی سبب یکپارچگی ساختاری ساختمان می‌شود. آسیب و کاهش طول عمر مشکلی است که اغلب ساختمان‌های بدون عایق تجربه می‌کنند. علاوه بر این ساختمان‌هایی که عایق‌بندی مناسبی دارند کمتر در خطر آتش‌سوزی قرار می‌گیرند. چرا که عایق از انتشار آتش و دود جلوگیری می‌کند و خطر آن را کاهش می‌دهد. همچنین به‌طور کلی نبود عایق در ساختمان و عایق‌بندی نامناسب آن سبب مشکلات فراوانی مانند افزایش هزینه‌های انرژی، رطوبت و کندانس، افزایش سروصدا، خطر آتش‌سوزی می‌گردد. عایق کاری مناسب و اطمینان از انجام آن سبب راحتی ساکنان و ایمنی آنها می‌شود.
شایان ذکر است عایق‌های حرارتی رولی الاستومری بر پایه NBR/PVC حاوی اجزای نانومتری جهت بهبود خواص مکانیکی، و عایق‌های حرارتی و صوتی لوله ای نانو و با روکش آلومینیوم و بصورت نخدار مسلح بر پایه فوم منعطف پلیمری NBR/PVC، از جمله محصولات این شرکت، دارای گواهی نانومقیاس ستاد توسعه فاوری‌های نانو میکرو هستند. در عایق‌هایی که با فناوری نانو در  این شرکت ساخته می‌شود، به دلیل بهره‌مندی از ساختار نانو، از انتقال حرارت، برودت و صوت به نحو مطلوبی جلوگیری و به ذخیره‌سازی انرژی کمک قابل توجهی شده است. متخصصان و صنعتگران جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت گروه صنعتی لینکران (www.linkran.com) مراجعه نمایند.