معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ماموریت جدید نانو حمایت می‌کند

رییس مرکز فناوری های راهبردی حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری را در ماموریت جدید ستاد نانو در زمینه میکرو فناوری اعلام کرد.

مرضیه حق‌جو رییس مرکز فناوری‌های راهبردی امروز شنبه در مراسم افتتاحیه و بازدید از چهاردهمین نمایشگاه نانو در نمایشگاه بین‌المللی تهران یادآور شد: ستاد نانو که یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین ستادهای فناوری فعال ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که در این دوره یک ماموریت جدید به آن در حوزه میکرو فناوری اضافه شده است.

وی با بیان اینکه حوزه میکرو، حوزه جدیدی هست گفت: این حوزه در زمینه حوزه میکرو الکترونیک، غشاهای خاص، حوزه پزشکی حرف جدیدی برای گفتن دارد و افق‌های جدیدی در حوزه توسعه فناوری و توسعه محصولات دانش‌بنیان باز می‌کند.

حق‌جو افزود: ستاد نانو بعد از ۲۰ سال تجربه موفق، در ماموریت جدیدی که به‌عنوان توسعه فناوری‌های میکرو و ریز فناوری‌ها به آن محول شده است معاونت علمی و فناوری از آن حمایت می‌کند، که امیدوارم در نمایشگاه بعدی شاهد به ثمر رسیدن این بخش از فعالیت ستاد نانو باشیم.

رییس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در معاونت علمی بسته‌های حمایتی متنوعی برای حمایت‌های مالی و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دیده شده است که بسته به فعالیت ستادها و شرکت‌های زیر مجموعه ستادها ارائه می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر محصولات و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان نانویی ایران به ۴۹ کشور در حال صادرات است.

چهاردهمین نمایشگاه نانو از ۱۳تا۱۶ آبان‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور ۱۷۰ نهاد فعال در زمینه نانو برپا است.