تولید رنگ موی طبیعی نانو برپایه آب

یک شرکت فناور توانسته در قالب کار تیمی و با حمایت گروه توسعه فناوری و نوآوری ستاد نانو رنگ موی طبیعی نانو بر پایه آب را طراحی و تولید کند.

زهره بلوچی مدیر تحقیق و توسعه شرکت فناور دریم کاسماتیکس مستقر در مرکز نوآوری دانشگاه سهند افزود: رنگ موی طبیعی نانو که محصول فناورانه است، یک کار تیمی است، این محصول فاقد مواد مضر رایج در رنگ موهای تجاری مانند پارافنیلن دی آمین و آمونیاک است.

علاوه بر آن دلیل وجود پلیمر طبیعی در آن باعث بهبود سطح مو، درخشندگی و براقیت مو نیز می‌شود و آسیب‌های موجود بر روی سطح مو را نیز برطرف می‌کند.

وی بیان کرد: این رنگ مو به‌دلیل وجود مواد طبیعی با بدن انسان و محیط زیست سازگار بوده و بر خلاف رنگ موهای تجاری موجود در بازار ایجاد آلرژی سرطان نمی‌کند.

ماندگاری بالا نسبت به رنگ موهای تجاری موجود در بازار از ویژگی‌های دیگر این رنگ مو است که با استفاده از تکنولوژی نانو موجب شده که ماندگاری رنگ نسبت به رنگ موهای تجاری موجود بالاتر باشد و حتی تا ۳۰ بار قابلیت شست و شو حتی در رنگ‌های فانتزی دارد.

بلوچی بیان کرد: در حال حاضر این رنگ مو در طیف‌های رنگی متنوع از تیره تا روشن‌ترین رنگ‌ها در قالب رنگ موی فانتزی و دایمی قابلیت عرضه با بازار دارد.

این فناور افزود: ماندگاری و ثبات شستشوی بالا حتی در رنگ‌های فانتزی یکی دیگر از مزایای رقابتی این رنگ موی طبیعی نانو است.

این محصول بر پایه آب است و به دو صورت اسپری و ژل موجود است و در حال سپری کردن مراحل اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو و بهداشت هست.

وی بیان کرد: سیستم رنگ‌های موجود در بازار اکسیداسیونی است که یکسری ریز ذرات مثل پارافیلن دی آمین دارند که این‌ها به‌دلیل ریز بودن به داخل مو و بدن نفوذ کرده و حساسیت‌ها و آلرژی‌ها را ایجاد می‌کند.