آشنایی نمایندگان دیپلماتیک ۷ کشور با دستاوردهای نانویی ایران

نشست نمایندگان دیپلماتیک ۷ کشور با مدیران ستاد نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عنوان «فناوری نانو برای جامعه» در سالن IHIT چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو برگزار شد.

به گزارش ستاد فناوری نانو، در این  نشست ضمن خوشامدگویی دکتر عماد احمدوند دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو و امیرحسین میر آبادی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سفرا، بخشی از دستاوردهای شرکت‌های نانویی ایران در حوزه‌های مختلف ارائه و معرفی شد.

افشین رمضی مدیر اجرایی امور بین‌الملل چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو به خبرنگار ستاد در خصوص این نشست گفت: این نشست با حضور نمایندگان دیپلماتیک کشورهای مختلف که سابقه همکاری بیشتری در حوزه نانو با ایران داشتند از جمله ونزوئلا، کوبا، اندونزی، برزیل، تاجیکستان، نیکاراگوئه و عربستان برگزار شد.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست آشنایی نمایندگان دیپلماتیک با آخرین دستاوردها و محصولات ما در حوزه فناوری نانو است که قابلیت صادرات به این کشورها را دارد.

رمضی گفت: «بعد از برگزاری این نشست تور بازدید از نمایشگاه بر اساس نیازهای کشورها برگزار می‌شود.»

وی گفت: نیاز کشورها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه کشاورزی، محیط زیست و آب، دارویی، ساختمان است.

رمضی با بیان اینکه تاکنون ۲ بار چنین نشستی در دوره‌های قبلی برگزاری نمایشگاه برگزار شده است یادآور شد: باتوجه به تعطیلی نمایشگاه‌ها در دوران کرونا، این اولین نشست سفرا در نمایشگاه نانو است.