انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد علم جمیلی و کانون مالکیت فکری معاونت علمی ریاست جمهوری

در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد علم و فناوری جمیلی و کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منعقد شد.

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و میکرو، بنیاد علم و فناوری جمیلی در ۱۳ آبان سال ۱۳۸۶ در راستای گسترش احسان و نیکوکاری و مساعدت از دانش‌آموزان مستعد و اشاعه تفکر بخشش تاسیس شد.

شناسایی و پذیرش دانش‌آموزان و دانشجویان واجد شرایط و مستعد تحصیل، اعطای بورسیه تحصیلی و حمایت همه جانبه از آنان از ماموریت‌های این بنیاد است.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق اهداف علمی فرهنگی و به‌منظور اعتلای فعالیت‌های پژوهشی، بر اساس قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و سایر رویدادهای آموزشی مشترک، طرح کسب و کار، مشاوره تجاری‌سازی ایده، استقرار تیم‌های استارتاپی در شتابدهنده و فضای کار اشتراکی، استفاده از آزمایشگاه‌های تخصصی رویدادها دوره‌های آموزشی و دورهمی‌ها و تجاری‌سازی ایده‌ها، محصولات و خدمات فناورانه از اهداف این تفاهم نامه است.

چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو از ۱۳ تا ۱۶ آبان‌ماه با حضور ۱۷۰ نهاد مرتبط با فناوری نانو در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.