ساخت خانه‌های نهضت ملی مسکن با بتن‌های نانویی

خانه‌های نهضت ملی مسکن با بتن‌های نانویی دارای مقاومت در برابر زلزله با بزرگی ۸ ریشتر بر اساس قرارداد منعقد شده در چهاردهمین نمایشگاه نانو ساخته خواهد شد.

به گزارش ستاد نانو، علی زبر دستی عضو کسب و کار ساختمان ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد در چهاردهمین نمایشگاه نانو به خبرنگار ستاد در خصوص انعقاد قرارداد برای تجاری‌سازی خانه‌های نانویی پیش ساخته، گفت: این نوع خانه‌ها که از بتن نانویی ساخته شده، از سوی شرکت‌دانش‌بنیان آپتوس ایران به تولید رسیده است.

وی با بیان اینکه این شرکت چندین سال است که بر روی این محصول کارهای تحقیق و توسعه انجام داده است، اظهار داشت: این محصول دارای تاییدیه از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است.

زیر دستی یادآور شد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز این خانه‌های پیش ساخته، صنعتی‌سازی و تولید انبوه برای طرح نهضت ملی مسکن می‌شود.

وی استحکام بالا و اخذ استاندارد در محل کارخانه را از مزایای این محصول برشمرد و یادآور شد: از آنجایی که بتن استفاده شده در آن مسلح شده است، مقاومت بالایی دارد و تاییدیه مقاومت آن در برابر زلزله‌هایی با بزرگای ۸ از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صادر شده است.

وی یادآور شد: شرکت آپتوس ایران در سال ۱۳۶۰ بصورت سهامی خاص تاسیس شده، با بیش از سه دهه فعالیت مستمر و پویا، هم‌اکنون در زمره شرکت‌های برتر صنعت ساختمان کشور شناخته می‌شود، ساختار مدیریتی این مجموعه همواره در تلاش بوده است که بصورت پویا و نظامند، در توسعه و تعالی زیرساخت‌ها عمرانی کشور ایفای نقش کند و با اتکا به دانش و تجربه نیروی انسانی خود در راستای تحقق اهدافی چون توسعه صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین ساختمانی گام بردارد.