عرضه سیستم تصفیه هوا با به‌کارگیری فناوری پلاسمای اکتیو در نمایشگاه نانو ۱۴۰۲

پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تصفیه آب و هوا با به‌کارگیری فناوری نوین موفق به طراحی و ساخت سیستم‌های تصفیه و ضدعفونی هوا مبتنی‌بر فناوری پلاسمای اکتیو شدند.

حامد بنایی‌فرد، مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه نانو در حاشیه نمایشگاه نانو ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری آنا گفت: سیستم‌ تصفیه و ضدعفونی هوا مبتنی بر فناوری پلاسمای اکتیو به‌صورت فیلتر مجزا، فرایند تصفیه هوا و تاثیرپذیری روی آلاینده‌ها را در دستگاه انجام می‌دهد و قادر است بدون استفاده از مواد شیمیایی و با هزینه کمتر و کاملاً ایمن و بی‌خطر در مقایسه با سیستم‌های مواد ضدعفونی‌کننده تصفیه هوا و ضدعفونی محیط‌های درمانی، سازمانی را به‌صورت کامل انجام دهد.

وی افزود: دستگاه در زمان روشن بودن به واسطه نوع فناوری، بدون محدودیت حضور کادر سازمان مربوط، فرایند تصفیه و ضدعفونی هوا و سطوح را انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: در صورتی که سیستم فیلتر پلاسمایی ساخته شده در کنار فیلتر‌هایی مانند هپا و کربن قرار بگیرد، می‌تواند به دلیل تاثیرپذیری ویژه به روی آلاینده‌ها، عمر این فیلتر‌ها را افزایش دهد و یک فرایند سینرژیک در بحث مدیریت هزینه‌ها و کارایی تصفیه داشته باشد.

به گفته وی، این دستگاه عمل تخریب و نابودی تمامی میکرو ارگانیزم‌ها و پاتوژن‌های موجود در هوا (انواع ویروس، میکروب و باکتری و …) را انجام داده و تست‌های عملکردی آن در آزمایشگاه‌های متعدد وزارت بهداشت انجام شده است.

وی به مزایای سیستم‌ تصفیه و ضدعفونی هوا مبتنی بر فناوری پلاسمای اکتیو اشاره کرد و گفت: این سیستم با استفاده از فناوری نوین پلاسما اکتیو در کنار ماژول‌های فیلتراسیون، فرایند‌های تصفیه و پاکسازی هوا و سطوح را با راندمان بالا انجام می‌دهد. این سیستم با قدرت گرفتن از تکنولوژی پلاسما در مرحله اول، نابودی و تخریب میکروارگانیزم‌ها شامل ویروس، باکتری، قارچ و ذرات آلاینده هوا را انجام داده و با تأثیر به روی گرد و غبار و دود موجود در هوا، آن‌ها را از هوا حذف می‌کند.

وی عنوان کرد: تخریب و تأثیر روی تمام ارگانیزم ها، دوستدار محیط زیست بودن، حذف دود و ذرات گرد و غبار از هوا، داشتن ماژول‌های جهت ضد عفونی محیط، استفاده نکردن از مواد شیمیایی، کاهش هزینه‌ها، افزایش عمر فیلتر‌های مرسوم، بی‌خطر بودن، تاثیرپذیری آنی بدون ماژول مکمل، کاربری مادام‌العمر فیلتر فعال، احیا و ریکاوری ماژول با شستشو ساده، کم مصرف و ایمن، ماژولار و قابلیت نصب روی سیستم‌های تهویه مطبوع، کارکرد ۲۴ ساعته، بدون نیاز به تعویض فیلتر با ریکاوری ساده از دیگر مزیت‌های این دستگاه است.