نانو فن شفق: جایگزین معطر با ماندگاری بالا برای جوهر نمک ارائه می‌کنیم

مدیر تحقیق و توسعه شرکت نانوفن شفق از ارائه محصولات معطر نانویی با فناوری نانوآمولیسیون خبر داد. این محصولات هم به صورت اسپری خوشبوکننده هوا بوده و هم به صورت قرص‌های تمیزکننده سرویس‌های بهداشتی هستند. به دلیل استفاده از فناوری‌نانو دوام بوی خوش در این محصولات به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گفته دکتر سوده شیری، قرص گندزدا یا قرص فلاش تانک محصول مناسبی برای ضدعفونی‌کردن توالت فرنگی است که منجر به تمیزی و ایجاد رایحه خوش و معطر می‌شود. این قرص‌های نانویی جایگزین مناسبی برای جوهر نمک و شوینده‌هایی نظیر وایتکس بوده و ده روز ماندگاری دارد.

نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت نانوفن شفق می‌افزاید: «در سبد محصولات ما، اسپری‌های خوشبوکننده هوا وجود دارد که در آن از اسانس‌های طبیعی استفاده شده که بسیار آرام‌بخش و معطر هستند. این اسانس‌ها به‌صورت ذرات نانویی و به صورت آمولیسیون در اسپری قرار داده شده است که ماندگاری را افزایش داده و موجب از بین بردن بو بد می‌شود. همچنین یک ترکیب شیمیایی خاص نیز در این اسپری‌ها به کار رفته که ضدبوی بد بوده و آن را خنثی می‌کند. این اسپری‌ها حداقل سه ساعت ماندگاری دارند.»

این دانش‌آموخته دکتری مهندسی پلیمر گرایش رنگ می‌گوید: «هتل‌های کیش نمونه‌هایی از این اسپری‌ها را برای انجام آزمایش دریافت کرده‌اند تا در صورت تایید وارد مذاکره برای فروش به مجموعه هتل‌های کیش شویم. از آنجایی که در کیش رطوبت بالاست این اسپری‌ها می‌تواند در این منطقه بسیار موثر و مفید باشد.»

دکتر شیری در پایان از تولید محصول نانویی دیگری که اکسید مس یک ظرفیتی است خبر داد و گفت: «این نانوذرات بسیار پایدار بوده و قابل استفاده در رنگ‌های ضدخزه است. همچنین در فرآیند تولید آلیاژ‌هایی نظیر برنج و برنز از این محصول می‌توان استفاده کرد.»