گروه صنعتی کران: هم در حوزه نانو و هم میکرو فعالیت داریم

کارشناس توسعه بازار گروه صنعتی کران با معرفی چند محصول نانویی و میکرو مقیاس این شرکت، از فعالیت این گروه صنعتی در دو حوزه نانو و میکرو خبر داد.

علیرضا شیخ بابایی در این باره گفت: «در نمایشگاه نانو چندین محصول برای علاقه‌مندان عرضه کردیم. یکی از محصولات ما، هیترهایی هستند که در آنها از نانوذرات نقره و نانومواد کربنی استفاده شده است. این هیترها قابل استفاده در صندلی، فرمان و آیینه جانبی خودرو است. همچنین انعطاف‌پذیری بالایی داشته و از دوام مطلوبی برخوردار است. این هیترها قابلیت طراحی برای دماهای مختلف را داراست و می‌توان از ولتاژهای ۵ تا ۱۲ ولت برای تامین انرژی آن استفاده کرد. از این هیترها می‌توان در لوازم خانگی نظیر یخ‌زدای یخچال و سیستم محافظ باتری‌های لیتیم و حسگرهای منعطف استفاده نمود.»
وی افزود: «محصول دیگر ما در حوزه تصفیه هوا است. دستگاه‌های تصفیه هوا با قابلیت از بین بردن پاتوژن‌ها را داریم که ۹۵ درصد از ذرات معلق هوا را از بین برده و می‌تواند بوی بد نظیر بوی سیگار را حذف کند. در مدل‌های جیبی، قابل حمل و رومیزی و خودرویی، امکان جابه‌جایی این دستگاه‌ها وجود دارد.»
مهندس شیخ بابایی از تولید حسگرهایی خبر داد که به‌دلیل استفاده از فناوری‌نانو، امکان ۵ میلیون بار نوسان در دستگاه وجود دارد که طول عمر بسیار بالایی برای یک حسگر محسوب می‌شود.
برای بازدید از غرفه گروه صنعتی کران، از طبقه همکف سالن خلیج در چهاردهمین نمایشگاه فناوری‌نانو دیدن نمایید.