تولید دستمال مرطوب ضدقارچ، ویروس و باکتری با ذرات نانو مس

یک شرکت فناور حاضر در چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو توانسته با استفاده از دانش فنی خود دستمال مرطوب ضدویروس، ضدباکتری و ضدقارچ با بکارگیری نانوذرات مس تولید کند.

به گزارش ستاد نانو، سید مجید حسین‌زاده مدیرفروش شرکت نرمین بهداشت رادکان مستقر در سالن ملل با بیان اینکه شرکت تولیدکننده انواع دستمال مرطوب شامل کودک، آرایشی و بزرگسالان است افزود: نزدیک به دو سال است که مدیرعامل شرکت که دکترا شیمی دارند در زمینه فناوری نانو تحقیقات داشتند و توانستند به تکنولوژی دستمال مرطوب آنتی‌باکتریال با نانو مس دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: تا پیش از این دستمال مرطوب آنتی‌باکتریال نانویی با استفاده از ذرات نانو مس نداشتیم.

وی افزود: تاییدیه‌های لازم از ستاد نانو اخذ شده است، در حال طی کردن مراحل دانش‌بنیان شدن هستیم.

وی یادآور شد: استفاده از نانو در دستمال مرطوب خواص ضدباکتری، قارچ و ویروس را به دستمال به‌واسطه نانو اضافه می‌کند، با توجه به اینکه دستمال مرطوب، از رطوبت خاصی برخوردار است از مواد نگهدارنده استفاده می‌کنند اما با استفاده از نانو مواد نگهدارنده از دستمال مرطوب حذف شده است.

حسین‌زاده افزود: با توجه به این موارد ذرات مس هم برای بدن و هم پوست مفید است، در دستمال مرطوب نانوذرات مس همه خواص را در خود دارد.

وی گفت: محصولات موجود در بازار برپایه الکل یا مواد شیمیایی دیگر است که اکثرا برای سطوح است و برای پوست اصلا توصیه نمی‌شود.

وی یادآور شد: نانوذرات مس را می‌توان در دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی ضدقارچ و ویروس به‌کاربرد.

چهاردهمین نمایشگاه نانو از ۱۳تا۱۶ آبان در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.