حفاظت از سازه‌های کاهگلی با استفاده از عایق‌های نانویی

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اراک توانسته با استفاده از دانش فنی خود عایق نانویی برای حفاظت سازه‌های کاهگلی طراحی و تولید کند.

به گزارش ستاد نانو، علی جمشیدی مدیرعامل چسب افزار غرب تولیدکننده عایق‌های نانویی مستقر در پارک علم و فناوری اراک افزود: ما جز معدود شرکت‌هایی هستیم که خط تولیدمان نیز در پارک وجود دارد و با نظارت پارک تولید می‌شود.

وی بیان کرد: ما توانستیم در شرکت ۲ عایق جدید را با متریال بسیار ارزان‌قیمت ثبت اختراع کنیم، این عایق‌ها می‌توانند سطوح چرب مثل ایزوگام، قیرگونی را عایق‌بندی کند.

وی با بیان اینکه چسب بتن، عایق ناتو، چسب کاشی از دیگر محصولات شرکت است بیان کرد: ما در شرکت سعی کردیم که محصولاتمان را با کمترین قیمت به مشتری عرضه کنیم.

وی در خصوص عایق نانویی شرکت یادآور شد: عایق نانو عایق‌کننده تمام سطوح آب دزد است، ما در ایران در دو زمینه مشکل داریم یکی ورود آب و دیگری محل جمع‌آوری آب است، ما با عایق نانویی می‌توانیم به مسائل کشاورزی کشور کمک کنیم.

وی افزود: این عایق قابلیت این را دارد که هم داخل ملات استفاده شود و هم به صورت تک جزیی، دوجزیی و چند جزئی قابل ارائه و تهیه است.

جمشیدی افزود: از این عایق را می‌توان در بناهای کویری و کوهستان که روزها دما بالا و شب‌ها دما کمتر است برای حفاظت سازه استفاده کرد.

وی گفت: عایق‌های تولید شده قابل استفاده افراد بدون افراد متخصص است.

جمشیدی گفت: این محصول به عراق و ارمنستان صادر شده است و در حال رایزنی با تاجیکستان هستیم.

چهاردهمین نمایشگاه نانو از ۱۳تا۱۶ آبان‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.