جذب سرمایه برای افزایش تولید صنعتی گرافنی

شرکت آواداین (Avadain) اقدام به جذب سرمایه‌ ۴٫۵ میلیون دلاری کرده است. این بودجه توسط شرکت نت‌کپیتال تامین می‌شود، شرکتی که در اکوسیستم بازار دیجیتال به‌صورت خصوصی فعالیت دارد. قرار است از این بودجه برای توسعه کسب‌وکار مربوط به تولید گرافن استفاده شود.

شرکت آواداین پیش از این موفق به جذب ۱٫۴ میلیون دلار سرمایه در سال ۲۰۲۲ شده بود. این شرکت قصد دارد از این سرمایه برای ادامه مأموریت خود برای رشد فرآیند تولید سبز گرافن استفاده نماید. آوادین پیش‌بینی می‌کند که این گرافن برای استفاده در حوزه‌ها و صنایع مختلف عرضه شود.

برد لارشان، مدیرعامل آواداین، اظهار داشت: «ما از حمایت‌هایی که در این دور از طریق Netcapital دریافت کردیم بسیار خوشحال شدیم. داستان سرمایه‌گذاری ما در مورد پتانسیل بازار انقلابی گرافن با کیفیت بالا است که با استفاده از فناوری سبز، ثبت شده در سطح جهانی ما تولید می‌شود.»

گرافن علی‌رغم اینکه نازک‌ است، از پتانسیل بی‌سابقه‌ای برای تغییر شکل صنایع برخوردار است. این پتانسیل به لطف استارتاپ‌هایی مانند آواداین (Avadain)، در حال پیاده‌سازی است. آواداین سهام خود را در بورس عرضه کرده و هرکسی می‌تواند سهام‌دار این شرکت شود. شرکت آواداین می‌گوید تنها شرکتی است که فناوری را در اختیار دارد که قادر به تولید لایه‌های بزرگ گرافن (۵۰-۱۰۰ میکرون)، لایه‌های نازک (۲-۵ لایه اتمی) و گرافن‌های تقریبا عاری از نقص در حجم صنعتی است. فناوری نوآورانه و انقلابی آواداین موجب شده است که تولید انبوه گرافن با کیفیت بالا بتواند تقاضای رو به افزایش این ماده انقلابی را برآورده کند. فرآیند تولید سازگار با محیط‌زیست در سطح جهانی، باعث تولید پلاکت‌های گرافنی بزرگ، نازک و تقریباً بدون نقص می‌شود. این ماده فوق‌العاده انقلابی قرن بیست و یکم، با ترکیب خواص، آماده است تا دنیای ما را به طرز چشمگیری دگرگون کند. این وعده مهم برای ارتقاء و پیشرفت بسیاری از صنایع از جمله فناوری پاک، فناوری عمیق، صنعتی، دفاعی، تولید و علوم زیستی است، بنابراین جهان را به مکانی پاک‌تر، سالم‌تر و مرفه‌تر تبدیل می‌کند.