ارائه نانوکامپوزیت‌هایی ترموپلاستیک برای استفاده در صنعت

شرکت ورسارین (Versarien) از راه‌اندازی طیفی از ترکیبات پلیمری ترموپلاستیک مبتنی بر نانومواد گرافنی با نام تجاری پلی‌گرن (Polygrene) خبر داده است.

این شرکت می‌گوید که خط تولید Polygrene اوج تلاش‌های مشترک و گسترده ورسارین با موسسه بین‌المللی تولید نانوکامپوزیت‌ها (IINM) در دانشگاه وارویک است.

دامنه استفاده از این مواد جدید در صنایع مختلف از جمله تجهیزات ورزشی، محصولات ساختمانی، هوافضا و اجزای خودرو است. این تطبیق‌پذیری، سازگاری و قدرت مواد جدید تقویت شده با گرافن را به نمایش می‌گذارد.

از سال ۲۰۱۸، شرکت تابعه ورسارین، یعنی تو‌دیتک (۲-DTECH)، از محققان دکترا پشتیبانی می‌کند؛ کسانی که روی کاربرد پودرهای گرافنی در مواد در سیستم‌های ترموپلاستیک کار می‌کنند.

دکتر دیوید رینوسو آرناس اولین دانشجوی دکتری که توسط ۲-DTECH حمایت مالی شده و توسط برنامه آموزش دکترا EPSRC پشتیبانی می‌شود نقش مهمی در توسعه این مواد داشته است.

دیوید رینوسو آرناس در این باره می‌گوید: «نمونه کارها جدید ترموپلاستیک پلی‌گرن، اوج تحقیقات دکتری من است.  ما می‌توانیم با استفاده از نانومواد مختلف به‌عنوان پرکننده و با فرآیند‌هایی برای بهینه سازی کامل، مواد جدید را بسازیم و آنها را آزمایش کنیم. تجربه دکتری من در IINM و دانشگاه وارویک واقعاً لذت بخش بود و به من این امکان را می‌داد که با صنعت از نزدیک همکاری کنم تا اطمینان حاصل شود که می‌توان خروجی‌های تحقیقات من را تأیید کرد و آنها را تجاری‌سازی کرد.»