بهبود فتوسنتز در گلخانه‌ها با استفاده از یک محصول نانویی

بهبود فتوسنتز در گلخانه‌ها با استفاده از یک محصول نانویی

شرکت یوبی‌کیودی (UbiQD) محصول جدید خود را به نیومکزیکو برده است، جایی که انتظار می‌رود این محصول نانویی بتواند تاثیر زیادی روی بخش کشاورزی بگذارد.

این شرکت مستقر در منطقه لوس‌آلموس امیدوار است که محصول جدید آنها که در سقف گلخانه‌ها نصب می‌‌شود، بتواند فناوری موجود آنها را در بخش صنعت گلخانه تکمیل کند.

محصول جدید آنها با نام Ubigro Cover بخشی از سری محصولات یوبی‌کیودی در حوزه گلخانه است. این محصول جدید در بخش محصولات Ubigro یوبی‌کیودی قرار می‌گیرد که نوعی فیلم فلورسنت است. این فیلم از نقاط کوانتومی ساخته شده که موجب افزایش راندمان فتوسنتزی گیاهان مستقر در گلخانه می‌شود. نقاط کوانتومی، نانوذرات نیمه‌هادی بوده که دارای نور با کارایی بالا در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های قابل تنظیم هستند و آنها را در بهینه‌سازی طیف‌های نور مؤثر می‌کنند. یوبی‌کیودی چندین محصول گلخانه‌ای را با نام تجاری Ubigro® عرضه کرده است که طیف نور خورشید را برای تقویت رشد محصول تنظیم می‌کند. پوشش Ubigro با استفاده از یک سیستم پلیمری نقاط کوانتومی ساخته شده‌ است و می‌تواند نور را از طول موج کم بازده به طول موج کارآمدتر تبدیل کند که باعث رشد بهتر و سریع‌تر گیاهان شود. در حال حاضر، این شرکت با هدف افزایش قابل توجه کارایی فن‌آوری‌های فعلی PV، این مواد را برای کاربردهای بالقوه در مقیاس ابزار خورشیدی مهندسی می‌کند.

نتایج مطالعه‌ای که با حمایت مالی ناسا در دانشگاه آریزونا انجام شده، نشان داده است که هنگام استفاده از فیلم گلخانه‌ای یوبی‌کیودی، محصولات کاهو در یک محیط کنترل شده، با کارایی بالاتری رشد می‌کنند. نتایج مطالعه مقدماتی نشان داد که درصورت استفاده از فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی، با استفاده از نور نارنجی نرخ تولید کاهو جهش ۱۳ درصد و با نور قرمز رشد ۹ درصد را تجربه می‌کند.