آیا آیفون 16 از سینک حرارتی گرافنی استفاده خواهد کرد؟

آیا آیفون ۱۶ از سینک حرارتی گرافنی استفاده خواهد کرد؟

براساس شنیده‌ها، در آیفون ۱۶ از سینک حرارتی گرافنی برای کاهش دما استفاده خواهد شد. هرچند اپل بهبودهای نرم‌افزاری را هم برای کم شدن گرما در داخل گوشی‌های این شرکت انجام داده است.

آیا آیفون ۱۶ برای حل مشکلات گرمای بیش از حد از سینک گرمای گرافن استفاده خواهد کرد؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که آیفون ۱۶ ممکن است از سینک گرمای گرافنی و یک کیس باتری فلزی برای ارتقاء انتقال بهتر حرارت استفاده کند.

این تصمیم به‌دنبال شکایات کاربران آیفون ۱۵ در مورد گرمای بیش از حد گرفته شده است، که اپل از طریق نرم‌افزار آن را برطرف کرده است، اما به‌نظر می‌رسد در آیفون ۱۶ یک راه حل سخت‌افزاری نیز در نظر گرفته شده است. اپل گرمای بیش از حد را با نرم‌افزار بهینه شده تا حدی رفع کرده، اما راهکار خنک‌کننده مؤثرتر نیز ممکن است در این مسیر مفید باشد.

در تلفن‌های همراه آیفون به هیچ عنوان از فن استفاده نمی‌شود، بنابراین باید با استفاده از انتقال حرارت منفعل، گرما از طریق قاب دستگاه به هوا منتقل شود. سینک‌های گرمایی با داشتن هدایت حرارتی کارآمد قادر است گرما را از مواد اطراف گرفته، و آن را از مناطق نامطلوب خارج کنند. گرافن می‌تواند بهتر از مکانیسم خنک‌کننده موجود عمل کند، بنابراین به آیفون اجازه می‌دهد تا گرمای بیشتری را از گوشی خارج نماید.

فناوری خنک‌کننده مبتنی بر گرافن در حال حاضر در دستگاه‌های مختلف و تلفن‌های همراه در حال استفاده است. نمونه‌هایی از تلفن‌های همراه که از فناوری مدیریت حرارتی گرافن استفاده می‌کنند شامل سریGT 2 Realme ،ZTE’s Axon 30 ، Xiaomi’s Mi 10 Ultra، تلفن‌های مختلف هواوی است.