پروژه GIANCE به‌دنبال صنعتی‌کردن گرافن در اروپا است

پروژه GIANCE به‌دنبال صنعتی‌کردن گرافن در اروپا است

کنسرسیومی متشکل از ۲۳ شریک صنعتی و دانشگاه از ده کشور مختلف، روی پروژه‌ای به‌نام GIANCE کار می‌کنند که هدف آن تولید گرافن و استفاده از آن در مسیر رفع چالش‌های زیست‌محیطی است.

Giance یک ابتکار بلندپروازانه است که به‌دنبال ایجاد بستری جامع، یکپارچه و صنعت محور با تمرکز روشن بر بهبود مواد پایدار و کاربردهای دنیای واقعی آنها است. این پروژه به طراحی، توسعه و مقیاس‌بندی نسل بعدی ترکیبات گرافنی مقرون به صرفه، پایدار، سبک و قابل بازیافت و مواد کامپوزیتی چند منظوره و پوشش‌ها اختصاص یافته است.

علاوه‌بر این، Giance متعهد به پیشبرد فرآیندهای تولید، بهبود سنتز و ثبات و کاهش اثرات زیست محیطی است. این قابلیت‌ها با کاربران نهایی ارتباطات محکمی ایجاد می‌کند و پیشرفت شرکت‌های نوپا که در این حوزه فعالیت می‌کنند را تسریع می‌کند.

Giance کاملاً توسط صنایع اصلی برای بالا بردن میزان استفاده از گرافن و مشتقات گرافنی اجرا می‌شود و هدف آن بردن گرافن به سطح بالاتر در شرکت‌ها بوده تا آنها را از نظر رقابت و پتانسیل رشد مطابق با نیازهای اتحادیه اروپا و بازارهای جهانی تقویت کند.

با تحریک محصولات جدید با ارزش بالا و استفاده از گرافن و مشتقات گرافنی در بخش‌های مهم غیرنظامی مانند حمل و نقل (خودرو و هوافضا)، انرژی (اقتصاد هیدروژن) و تصفیه آب، نتایج این پروژه می‌تواند مزایای اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی داشته باشد. کار Giance مستقیماً از بازده نوآوری و تلاش‌های صنعتی شدن پیشگامی پرچم‌دار گرافن پشتیبانی می کند و راه را برای تجمع دانش برای تأثیرگذاری بر صنعت و جامعه اتحادیه اروپا هموار می‌کند.

در این کنسرسیوم تولیدکنندگان پیشرو تجهیزات اصلی (OEM)، صنایع بزرگ‌، سازمان‌های تحقیقاتی و آموزشی در سطح جهانی و SMEهای نوآورانه گرد هم آمده‌اند.

Giance توسط برنامه Horizon Europe کمیسیون اروپا پشتیبانی می‌شود و بخشی از پیشگامی پرچم‌دار گرافن است که برای پیشبرد فن‌آوری‌هایی که به گرافن و سایر مواد ۲D متکی هستند، فعالیت می‌کند.