پیاده‌سازی فناوری برای تبدیل گاز انتشار یافته از پسماندها به گرافن

پیاده‌سازی فناوری برای تبدیل گاز انتشار یافته از پسماندها به گرافن

شرکت لویدان (Levidian) در کمبریج که در مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای تخصص دارد، به دنبال کمک به امارات متحده عربی است. قرار است لویدان با شرکت تادویر (Tadweer) که یک شرکت مدیریت پسماند در ابوظبی است، همکاری داشته باشد.

شرکت تادویر بخشی از ADQ است، یک شرکت سرمایه‌گذاری و هلدینگ مستقر در ابوظبی که موظف به تسریع تبدیل امارات به یک اقتصاد دانش‌بنیان است. این شرکت تنها متولی مدیریت پسماند در امارات است.

چشم انداز لویدان کاهش انتشار کربن و کمک به تولید گرافن است. ماه گذشته، این شرکت اعلام کرد که با تأسیس یک پایگاه جدید در ابوظبی، به دنبال گسترش کسب و کار خود در این منطقه است. با استفاده از دستگاه لوپ (Loop) این شرکت، گازهای زائد خروجی از سایت‌های تولید نفت و گاز را می‌توان به هیدروژن و گرافن تبدیل کرد. با این کار از آلودگی هوا جلوگیری شده و مواد ارزشمند برای استفاده در صنعت به دست می‌آید. در حال حاضر ۱۵ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط به انرژی در سطح جهان بوده، که این فناوری جدید منبع جدیدی از هیدروژن تمیز و گرافن با کیفیت بالا ارائه می‌کند.

شرکت تادویر و لویدان اکنون برای نصب فناوری حلقه در یک کارخانه با هم وارد همکاری شدند، فناوری این شرکت در این کارخانه قرار است کربن را از گاز تولید شده توسط زباله‌های آلی جدا کرده و آن را در گرافن با کیفیت بالا ذخیره کند. این دستگاه همچنین یک گاز مخلوط غنی از هیدروژن تولید می‌کند که برای تولید برق تمیز استفاده می‌شود.

در صورت موفقیت، این کارخانه می‌تواند در طی ۱۰ سال آینده از حدود ۱٫۲ میلیارد متر مکعب گاز دفن زباله کربن استخراج کند.

مهندس علی الظهری، مدیر عامل شرکت تادویر می‌گوید: «نصب فناوری کربن‌زدایی بخش مهمی از ماموریت ما است زیرا ما را به سمت چشم انداز راهبردی خود برای مدیریت پایدار پسماند هدایت می‌کند.»

با ۲۰ درصد از انتشار گازهای متان جهان که از زباله‌های دفن زباله ناشی می‌شود ، مدیریت مؤثر زباله های‌جهانی نقش مهمی در دستیابی به اقتصاد چرخه‌ای ایفا  کند.