تامین افزودنی‌ نانویی برای تولید بتن با انتشار دی‌اکسیدکربن کمتر

تامین افزودنی‌ نانویی برای تولید بتن با انتشار دی‌اکسیدکربن کمتر

شرکت کانکریتن (Concretene) با امضاء قراردادی با یک شرکت بریتانیایی قصد دارد تا نیاز این شرکت تولیدکننده بتن را به افزودنی‌های نانویی به منظور کاهش میزان دی‌اکسیدکربن تولید شده، را تامین نماید.

شرکت کانکریتن این قرارداد را با شرکت روجر بولیوانت (Roger Bullivant) امضاء کرد و براساس این قرارداد شرکت کانکریتن متعهد شده است تا مخلوطی حاوی گرافن در اختیار این شرکت تولیدکننده بتن قرار دهد تا با استفاده از آن روجر بولیوانت بتواند میزان دی‌اکسیدکربن تولیدی خود را کاهش دهد.

شرکت کانکریتن ۱٫۲ میلیون پوند حمایت مالی از دولت بریتانیا دریافت می‌کند تا روی این پروژه کار کرده و آزمایش‌های مربوطه را انجام دهد تا در صورت موفقیت‌آمیز بودن نتایج بتواند در اواخر سال ۲۰۲۴، این محصول را تحویل دهد.

این فناوری در مخلوط‌های بتنی برای برنامه‌های استاندارد پیش‌ساخته قابل استفاده است. بودجه ۱٫۲ میلیون پوندی برای این پروژه توسط Innovate UK تأمین می‌شود. این بنیاد از SME‌ها و شرکای صنعتی پشتیبانی می‌کند تا فناوری‌های انقلابی را توسعه دهند.

شرکت کانکریتن امسال بیش از ۲٫۴ میلیون پوند بودجه دولتی را دریافت کرده که بخشی از آن از سه جایزه به دست آمده که در اکتبر سال جاری این شرکت برنده آن شد.

راجر بولیوانت قصد دارد تا یک خط تولید پایلوت برای تولید شرکت کانکریتن در  دفتر مرکزی خود در دربیشر جنوبی راه اندازی کند، که در نهایت می‌تواند به گسترده‌تر شدن این فناوری کمک کند.

دیوید کلمنت، مدیر عامل راجر بولیوانت، گفت: «محصولات پیش ساخته ما، که با استفاده از بتن کم‌کربن ایجاد شده، یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای روش‌های سنتی است.»

به گفته مسئولان شرکت کانکریتن با افزودن گرافن به بتن می‌توان ۳۰-۵۰ ٪ استحکام بتن را افزایش داد و بتنی قوی‌تر از بتن‌های استاندارد تولید کرد و در عین حال کربن کمتری را وارد محیط زیست کرد.

پیش از این یک حمایت مالی به ارزش ۱٫۱۸ میلیون پوند از سوی بنیاد نوآوری بریتانیا (Innovate UK) به شرکت کانکریتن اعطاء شده و EPSRC و موسسه هنری رویس نیز حمایت مالی دیگری از شرکت کانکریتن داشته‌اند.