راه‌اندازی خط تولید مواد آندی حاوی گرافن

راه‌اندازی خط تولید مواد آندی حاوی گرافن

شرکت کانادایی نانواکسپلور (Nanoxplore) از راه‌اندازی موفقیت آمیز دو خط تولید آزمایشی مواد آندی خبر داد. براساس گزارش‌های منتشر شده، این شرکت به دانسیته انرژی بالا و اعتبارسنجی محصول دست یافته است. نانواکسپلور این دستاورد را نقطه‌ای مهم و حیاتی در پیشبرد راه حل‌های ذخیره انرژی پایدار می‌داند.

فناوری گرافن سیلیکونی اختصاصی نانواکسپلور (SiG™) که در این خط تولید آزمایشی تولید می‌شود، به چگالی انرژی ۱۱۵۰ Wh/L دست یافته است و سازگاری با آندهای گرافیت معمولی داشته است. نانواکسپلور با استفاده از فناوری مواد پیشرفته خود قابلیت‌های ذخیره‌سازی انرژی اختصاص دارد. خانواده SiG™ توسط ۱۱ حق ثبت اختراع پشتیبانی می‌شود که طیفی از مواد مختلف را پوشش می‌دهد و با شکل‌های سلولی و استوانه‌ای باتری قابل انطباق است.

راه اندازی خط آزمایشی SiG™ در سپتامبر ۲۰۲۳ به پایان رسیده و دستاوردی در راستای اهداف راهبردی این شرکت بوده است. ظرفیت فعلی این خط تولید ۱۰۰ تن در سال است. این مواد آندی با موفقیت در ۲۱۷۰۰ سلول استوانه‌ای استفاده شده است.

با استفاده از مواد اولیه ارزان قیمت، این شرکت رقابت پذیری از نظر قیمت را در بازار تضمین کرده و خود را به عنوان پیشرو در ارائه راه حل‌های ذخیره انرژی با کارایی بالا با قیمتی مقرون به صرفه معرفی کرده است.

علاوه بر این، نانواکسپلور سه ماده آندی حاوی گرافیت کروی خالص پوشش‌دار (CSPG) را نیز در سبد محصولات خود دارد که در قالب سه محصول مختلف به بازار عرضه شده است که طیف گسترده‌ای از عملکردها و کاربردها را پوشش می‌دهد. این تنوع محصولی نانواکسپلور را قادر می‌سازد تا طیف گسترده‌ای از نیازهای بازار را با راه‌حل‌های مناسب برطرف کند.

راه اندازی خط تولید پایلوت CSPG در حال حاضر به پایان رسیده است و می‌تواند با ظرفیت ۲۰۰ تن در سال فعالیت کند.