ادغام فناوری دو شرکت برای تولید محصولات گرافنی

ادغام فناوری دو شرکت برای تولید محصولات گرافنی

شرکت آرگو لیوینگ سویلز (Argo Living Soils) که در حوزه تولید و توسعه محصولات ارگانیک از جمله خاک‌های اصلاح شده، سوخت‌های زیستی و ورمیکومپوست فعالیت دارد، اعلام کرد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت رهبران گرافن کانادا (GLC) امضاء کرده است. این تفاهم‌نامه در راستای سرمایه‌گذاری مشترک و با هدف استفاده از گرافن در محصولات با دوام تجاری تدارک دیده شده است.

هدف اصلی این سرمایه‌گذاری مشترک، انجام تحقیق و توسعه برای افزایش خط تولید محصولات و کاهش هزینه تولید گرافن با استفاده از فناوری بیوشار آرگو لیوینگ سویلز است.

رهبران گرافن کانادا یک شرکت فناوری خصوصی کانادایی است که نانوموادی نظیر گرافن با کیفیت و خلوص بالا را تولید می‌کند و امکان ایجاد ارزش افزودن در محصولات مختلف را دارد. GLC با رهبران صنعتی همکاری می‌کند و راه‌حل‌هایی برای ادغام گرافن در محصولات این شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

بیوشار (Biochar) به عنوان یک راه حل همه کاره با پتانسیل قابل توجه در طیف وسیعی از صنایع در حال ظهور است. کاربرد بیوشار اکنون فراتر از حوزه کشاورزی است. بیوشار در مؤلفه‌های الکترونیکی مانند نیمه‌هادی‌ها ادغام می‌شود و همچنین یک گزینه جذاب برای کاهش هزینه در تولید گرافن است.

خانم دونا ماندائو بنیانگذار و مدیرعامل GLC، اظهار داشت: «گرافن یک فناوری انقلابی است که خواص ویژه‌ای برای پشتیبانی از تعداد تقریبا نامحدودی از فرصت‌های توسعه ارائه می‌دهد. شرکت ما یک فرآیند تولید سبز در فاز مایع دارد که از مزیت رقابتی برخوردار بوده و می‌توان آن را به راحتی در فرآیندهای تولید محصول ادغام کرد. ما بسیار مشتاقانه منتظر همکاری با آرگو در توسعه فناوری و محصولات به ویژه برای بازار باتری EV هستیم.»

بیوشار یک ماده غنی از کربن بوده که در طی فرآیند پیرولیز تولید می‌شود. این ماده با تجزیه ترموشیمیایی زیست توده با دمای حدود ۷۰۰ درجه سانتیگراد در غیاب یا حضور محدود اکسیژن تولید می‌شود.