قراردادی برای اتوماسیون خط تولید باتری نانویی

قراردادی برای اتوماسیون خط تولید باتری نانویی

شرکت نانوتک انرژی (Nanotech Energy) وارد همکاری مشترک با شرکت اتوماسیون راکول (Automation Rockwell) شد.

این تولیدکننده سلول باتری مستقر در فلوریدا به دنبال این است که با همکاری اتوماسیون راکول بتواند کارخانه جدید خود در چیکو، کالیفرنیا را تجهیز کند و با این کار یکی از پیشرفته ترین کارخانه‌های تولید باتری نانویی در جهان را داشته باشد.

با اتمام آزمایش نهایی در این کارخانه ۵۰ هزار فوت مربعی در چیکو، راکول با نصب تجهیزات خودکار در کارخانه نانوتک انرژی فرآیند تولید این شرکت را بهبود می‌دهد و نتایج جالب توجهی برای نانوتک انرژی به ارمغان می‌آورد.

کریتس کولار، مدیر ارشد فروش و بازاریابی نانوتک انرژی، می‌گوید: «مانند هر تولیدکننده آمریکایی، مشتریان ما به درستی انتظار بالاترین استانداردها در عملکرد، کارآیی و کیفیت را دارند. اتوماسیون بخش مهمی از آن است و ما از پیاده‌سازی سامانه خودکار خوشحالیم. این توافق نامه تضمین می‌کند که کارخانه ما در چیکو، یکی از پیشرفته ترین سایت های تولید باتری در جهان باشد.»

تروی زرب از مدیران نانوتک انرژی می‌گوید: « استفاده از سامانه‌های اتوماسیون راکول در تقویت خط تولید ما موثر بوده و ما را در تولید بهترین باتری‌های لیتیم یون حاوی گرافن در جهان یاری می‌کند.»

شرکت انرژی نانوتک، باتری‌های مبتنی بر گرافن تولید می‌کند که نویدبخش افزایش کارآیی انرژی بوده، مقرون به صرفه است و زمان شارژ برای وسایل نقلیه برقی و سایر ادوات الکترونیک مصرفی را بهبود می‌دهد. محصولات این شرکت مبتنی بر کار دو محقق دانشگاه کالیفرنیا ریچارد کانر و ماهر ال کادی است. ریچارد کانر استاد شیمی بوده که از اوایل دهه ۲۰۰۰ در حال تحقیق در مورد فناوری گرافن است. باتری‌های گرافنی تولید شده توسط نانوتک انرژی، توانایی ایجاد انقلابی در عملکرد الکترونیک مصرفی، وسایل نقلیه برقی، تجهیزات دریایی، ذخیره انرژی و سخت افزار نظامی دارند. باتری‌های نانوتک انرژی نسبت به باتری‌های رایج لیتیوم یون و باتری‌های دیگر ایمن‌تر و کاراتر هستند. آن‌ها دارای چگالی انرژی رقابتی و عمر چرخه قابل توجهی هستند و می‌توانند بین منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد و ۶۰ درجه سانتی‌گراد کار کنند.