هم‌افزایی دو شرکت برای توسعه نانوذرات برای مقابله با بیماری‌های خودایمنی

هم‌افزایی دو شرکت برای توسعه نانوذرات برای مقابله با بیماری‌های خودایمنی

با امضاء قراردادی میان دو شرکت، قرار است از توانمندی یکدیگر برای شناسایی نانوذراتی استفاده شود که برای تولید داروهای مربوط به مشکلات خودایمنی مناسب هستند.

شرکت جین‌ادیت (GenEdit)، یکی از شرکت زیست‌فناوری با مأموریت توسعه درمانی از طریق روش‌های هدفمند تحویل داروهای ژنتیکی، از توافق با شرکت جیننتک (Genentech) برای توسعه نانوذرات با هدف تولید داروهای ژنتیکی خبر داد. قرار است این دو شرکت از پلتفرم Nanogalaxy برای شناسایی و توسعه نانوذرات جدید استفاده کنند، نانوذراتی که برای ساخت دارو به منظور درمان بیماری‌های خودایمنی نیاز است.

کونوو لی، مدیرعامل شرکت جین‌ادیت می‌گوید: «ما از همکاری با برای ایجاد روش‌های درمانی جدید برای بیماری خود ایمنی هیجان زده هستیم. جیننتک شرکتی پیشرو در دستیابی به موفقیت برای پیشبرد پیشرفت روش‌های درمانی جدید است. این همکاری بر وعده پلت‌فرم نانوگالکسی شرکت جین‌ادیت برای ارائه داروهای مبتنی بر اسید نوکلئیک از طریق فناوری نانوذرات آبگریز ما تأکید می کند.»

جیمز سابری می‌گوید: «ما به دنبال نوآوری خارجی برای تکمیل توانمندی داخلی خود هستیم تا به پیشرفت در بخش داروهای تحول‌آمیز برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی هستند، کمک کند. همکاری ما با شرکت جین‌ادیت منجر به استفاده از پلتفرم نانوذرات پلیمری برای کمک به درمان بیماری‌های خودایمنی می‌شود.»

براساس شرایط این توافق‌نامه، شرکت جین‌ادیت با جیننتک برای کشف و توسعه نانوذرات آبگریز (HNPs) همکاری خواهد کرد که می‌تواند برای تولید داروهای مبتنی بر اسید نوکلئیک برای مشکلات خود ایمنی استفاده شود. جیننتک مسئول توسعه بالینی، مسائل نظارتی و همچنین تجاری سازی محصولات مبتنی بر نانوذرات شرکت جین‌ادیت خواهد بود.

شرکت جین‌ادیت مبلغ ۱۵ میلیون دلار دریافت می‌کند و واجد شرایط دریافت ۶۲۹ میلیون دلار در مسیر توسعه و فروش این محصولات است.

پلتفورم NanoGalaxy شامل هزاران پلیمر مجزا است که هر یک دارای خواص منحصر به فردی هستند و آن‌ها را برای هدف قرار دادن بافت‌ها و انواع مختلف سلول‌ها و حمل بارهای مختلف داروهای ژنتیکی مناسب می‌کند. نانوذرات پلیمری جین‌ادیت بسته به نیاز به افزودن، حذف، ویرایش یا خاموش کردن ژن برای اثر درمانی، می‌توانند DNA ، RNA یا ریبونوکلئوپروتئین CRISPR را تحویل دهند.