جذب سرمایه برای توسعه فناوری تبدیل گاز طبیعی به گرافن و هیدروژن

جذب سرمایه برای توسعه فناوری تبدیل گاز طبیعی به گرافن و هیدروژن

براساس بیانیه مطبوعاتی اخیر شرکت ریمر (Rimere)، که در حوزه مقابله با تغییرات آب و هوایی تخصص دارد، این شرکت موفق به جذب ده میلیون دلار سرمایه شده است.

این سرمایه از سوی شرکت کلین انرژی فیول (Clean Energy Fuels) تامین می‌شود. هدف از این سرمایه‌گذاری، توسعه و آزمایش فناوری پلاسمای شرکت ریمر است. این فناوری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای توسعه یافته که برای این کار گاز طبیعی را به ترکیباتی نظیر هیدروژن و گرافن تبدیل می‌کند.

با استفاده از این سرمایه گذاری، استقرار دو دستگاه شرکت ریمر یعنی Reformer و Mitigator تسریع می‌شود. Reformer از یک فرایند پلاسما ترکیبی پی در پی برای تبدیل گاز طبیعی به گرافن هیدروژن با کیفیت بالا استفاده می‌کند، فرایندی که به طرز چشمگیری تولید گازهای گلخانه‌ای CO2 را کاهش می‌دهد. با استفاده از این فناوری، هنگامی که از گاز طبیعی تجدید‌پذیر استفاده می‌شود ، هیدروژن تولید شده می‌تواند نرخ تولید کربن را منفی کند.

در همین حال، Mitigator به عنوان یک اکسید کننده حرارتی پلاسما عمل می‌کند تا انتشار گازهای متان را کاهش دهد. این فناوری یک راه حل مقرون به صرفه برای کاهش انتشار متان  است.

میچل پرات، مدیرعامل ریمر، اظهار داشت که حمایت از انرژی پاک به طور قابل توجهی در توسعه این فناوری‌ها تاثیرگذار خواهد بود، فناوری‌هایی که می‌تواند روی تغییرات آب و هوایی جهانی تاثیر داشته باشند.

اندرو جی لیتفر، مدیرعامل کلین انرژی فیول بر تعهد دیرینه این شرکت به مسائل زیست محیطی تاکید دارد و سرمایه‌گذاری در ریمر را به عنوان یک اقدام راهبردی برای رسیدگی به چالش‌های موجود در بخش‌های گاز طبیعی و هیدروژن می‌داند.

از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۲۰، ریمر در مجموع ۱۸٫۲۵ میلیون دلار سرمایه را جمع آوری کرده است.