حمایت مالی 4.3 میلیون یورویی به کمک تجاری‌سازی سامانه دارویی نانویی می‌آید

حمایت مالی ۴٫۳ میلیون یورویی به کمک تجاری‌سازی سامانه دارویی نانویی می‌آید

دولت فنلاند با اختصاص بودجه ۴٫۳ میلیون یورویی به شرکت نانوفرم، به توسعه فناوری تحویل دارو با کمک نانوذرات کمک می‌کند.

نانوفرم (Nanoform)، یکی از شرکت‌های نوآور دارویی در بخش نانوذرات در فنلاند،کمک مالی ۴٫۳ میلیون یورویی برای توسعه فناوری‌های تحویل دارویی با نانوذرات دریافت کرده است. این بودجه،  از تحقیقات برای درمان‌های مؤثرتر و قابل اطمینان‌تر پشتیبانی می‌کند و در بهبود اثربخشی داروها و فراهمی زیستی موثر خواهد بود.

در قلب این فناوری، هدف بهبود فراهمی زیستی و اثربخشی داروها است، مأموریتی که نانوفرم به طور اختصاصی از طریق فناوری‌های اختصاصی خود دنبال می‌کند. با این کمک هزینه ۵۰ ٪ از هزینه‌های مربوط به مسیر راه حل‌های نوآورانه دارویی قابل دستیابی است.

اعلام این کمک هزینه در یک لحظه مهم برای نانوفرم صورت می‌گیرد، زیرا این شرکت آماده انتشار گزارش سه ماهه چهارم  سال مالی ۲۰۲۳ می‌شود. دکتر ادوارد هاگستروم، مدیرعامل نانوفرم، شور و شوق خود را در مورد این کمک هزینه بیان کرد و اظهار داشت: «این کمک هزینه یک گام بزرگ برای ما در نانوفرم است. با حمایت دولت فنلاند، ما آماده هستیم تا مرزهای تازه‌ای را در حوزه تحویل دارو جابه‌جا کنیم. انتظار می‌رود این بودجه پروژه‌های تحقیق و توسعه را که برای ایجاد درمان‌های دارویی مؤثرتر و قابل اطمینان‌تر بسیار مهم است، تسهیل کند.»

این کمک هزینه فقط گواهی بر توانایی‌های نوآورانه نانوفرم نیست بلکه بازتاب تعهد گسترده‌تری برای پیشبرد راه حل‌های مراقبت‌های بهداشتی از طریق تحقیق و توسعه است. با این کمک مالی برای حمایت از نیمی از هزینه‌های پروژه، نانوفرم قرار است کار خود را روی توسعه فرمولاسیون نانوذرات تسریع کند. این بودجه اهمیت همکاری‌های بخش دولتی و خصوصی را در تقویت نوآوری‌های مراقبت‌های بهداشتی نشان می‌دهد. این شرکت با تمرکز بر توسعه فناوری‌های تحویل دارو با کمک نانوذرات، به توسعه بخش پزشکی کمک می‌کند.