کاغذ دیواری برای گرمایش داخل ساختمان استفاده می‌شود

کاغذ دیواری برای گرمایش داخل ساختمان استفاده می‌شود

شرکت نکسجین هیتینگ نوعی کاغذ دیواری نانویی ساخته که می‌تواند جریان برق را به امواج مادون قرمز تبدیل کرده و موجب گرمایش داخل ساختمان شود.

کارآزمایی در بریتانیا انجام شده که در آن نوعی کاغذدیواری تقویت شده با گرافن برای گرمایش داخل ساختمان مورد آزمایش و ارزیابی قرار می‌گیرد. در این برنامه آزمایشی، ۴۵ ساختمان مورد بررسی قرار گرفته تا عملکرد نوعی کاغذدیواری مادون قرمز حاوی گرافن از نظر میزان گرمایش داخل ساختمان در بوته آزمایش قرار گیرد. این فناوری برای حل مشکل نشت گرما و نقص عملکرد عایق‌های ساختمانی توسعه یافته است.

شرکت نکسجین هیتینگ (NexGen Heating) کاغذ دیواری ساخته که می‌تواند با نشر پرتوهای مادون قرمز به گرم شدن داخل ساختمان کمک کند. این کار شبیه به کاری است که نورخورشید در ساختمان انجام می‌دهد. این فناوری هم کارایی بالایی دارد و هم قابلیت شخصی‌سازی داشته و می‌توان آن را برای هر اتاق به صورت جداگانه تنظیم کرد.

این فناوری نوید محصولی بی‌نظیر برای خانه‌ها را می‌دهد که قابلیت ادغام با پنل‌های خورشیدی را داشته و می‌تواند سنگ‌بنای یک زندگی پایدار باشد و به شکل قابل ملاحظه‌ای مصرف سوخت را کاهش دهد.

دربطن این آزمایش، ناتینگهام قرار دارد، شهری است که به لطف تلاش‌های مشترک شرکت نکسجین، دانشگاه ناتینگهام و انجمن مسکن ناتینگهام به مرکز نوآوری تبدیل شده است. محققان به سرپرستی دکتر مایک سیبرت، به دنبال استفاده از فناوری مادون قرمز هستند که تا نیاز به منابع گرمایی سوختی سنتی را کم کنند.

این کاغذدیواری حرارتی با حفظ گرما در پارچه و آزاد کردن آن به آرامی، یک راه‌حل امیدوارکننده برای گرمایش سبز است.

دکتر سیبرت می‌گوید: «هر آنچه که تاکنون به آن رسیدیم، مثبت است. مزیت سلامتی، هزینه کم، مزایای کاهش انتشار کربن از جمله نقاط مثبت این فناوری است. یافتن جنبه منفی در این فناوری بسیار سخت است.»

گرافن موجود در کاغذ دیواری هنگام تغذیه با دو نوار مسی، امواج مادون قرمز منتشر می‌کند. این کاغذ دیواری را می‌توان تحت شرایطی برش زد و از آن مطابق با دکوراسیون و نقاشی اتاق استفاده کرد.

به گفته کریس پریک، رئیس  انجمن مسکن جامعه ناتینگهام (NCHA) این فناوری به خانه‌های قدیمی اجازه دهد تا سوخت‌های فسیلی را کمتر مصرف کرده و به گرمایش برقی سبز رو بی‌آورند.