نوعی قارچ محلی برای سنتز نانوذرات طلا استفاده شد

نوعی قارچ محلی برای سنتز نانوذرات طلا استفاده شد

محققان دانشگاه گوا نشان دادند که چگونه می‌توان با استفاده از نوعی قارچ محلی، نانوذرات طلا تولید کرد، نانوذراتی خواص ضدسرطان دارد. این نانوذرات را می‌توان جایگزین نانوذرات طلایی کرد که از روش‌های شیمیایی به دست می‌آیند.

این گروه با استفاده از یک گونه منحصر به فرد از قارچ‌های محلی، یک روش پیشگامانه برای تولید نانوذرات طلا ارائه کردند که نقش حیاتی برای تحویل داروهای ضدسرطان دارد.

محققان دانشگاه گوا با استفاده از یک گونه منحصر به فرد از قارچ‌های محلی ، یک روش پیشگامانه برای تولید نانوذرات طلا، حیاتی برای تحویل داروهای ضدسرطان، ارائه کرده‌اند. این کشف توسط سوجاتا دابولکار و نانداکومار کامات انجام شده است. نتایج یافته آن‌ها می‌تواند کاربرد وسیعی در بخش پزشکی داشته باشد.

در هسته اصلی این نوآوری، استفاده از قارچ Roen Almi است که در گوا رشد می‌کند. این تیم روشی را برای پرورش این قارچ به شکل خالص ایجاد کرد و سپس آن را برای سنتز نانوذرات طلا مورد استفاده قرار داد. این روش، جایگزین پایدار و غیر سمی برای فرآیندهای شیمیایی است.

این پروژه فراتر از نوآوری علمی است و یک الگوی منحصر به فرد برای استفاده از مزایای محلی و جهانی ارائه می‌دهد. محققان مدل کسب و کاری را تشریح کردند که شامل راه‌اندازی شرکتی برای تولید نانوذرات تحت الگوی درآمد و تقسیم سود با دولت گوا و جوامع محلی است. این رویکرد نه تنها به پتانسیل استفاده از تنوع زیستی گوا توجه دارد بلکه هدف آن اطمینان از استفاده پایدار از منابع محلی است.

تقاضای جهانی برای نانوذرات طلا، به ویژه در زمینه پزشکی سیستم‌های تحویل دارو، در حال افزایش است. تحقیقات این تیم، که در ژورنال ژئومیکروبیولوژی منتشر شده است، پتانسیل هند را برای پیشگامی در این صنعت از طریق روش‌های بومی نشان می‌دهد. مراحل بعدی شامل تعامل با استارتاپ‌ها و ذینفعان برای شروع تولید، با هدف ایجاد یک اکوسیستم جدید در تولید نانوذرات طلا است که هم از نظر اقتصادی قابل دوام و هم از نظر محیط زیستی پایدار است.