فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش

فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش

ورسارین از فروش لیسانس فناوری جوهر گرافنی خود به یک شرکت در برزیل خبر داد تا از این جوهر در تولید رنگ و پوشش استفاده شود.

شرکت ورسارین (Versarien) اعلام کرده است که مطابق باراهبرد اعلام شده خود برای کسب درآمد از مالکیت معنوی و صدور مجوز، توافقنامه‌ای با یک شرکت مستقر در برزیل امضاء کرده است تا در قالب این توافق‌نامه، حق استفاده از دانش فنی را به شرکت مونتانا کویمیکا (Montana Química) اعطاء کند. این شرکت قرار است مواد گرافنی شرکت ورسارین را در تولید رنگ و مواد نگهدارنده چوب استفاده کند. این توافق‌نامه به نوعی سوسپانسیون گرافنی موسوم به Graphinks مربوط می‌شود که قرار است در محصولات این شرکت در آمریکای جنوبی استفاده شود. لازم به ذکر است که این جوهر گرافنی پیش از این در تولید پوشاک ورزشی مورد استفاده قرار گرفته است.

براساس شرایط این توافق‌نامه، حق استفاده از این فناوری برای مدت ۵ سال به مونتانا کویمیکا اعطاء شده است و در قبال این فروش مجوز، ورسارین ۵۰ هزار پوند دریافت کرده و زمانی که تولید انبوه آغاز شد، ۲۵ هزار پوند دیگر نیز به ورسارین داده خواهد شد. همچنین ۵ درصد از کل درآمد حاصل از فروش محصولات تولید شده نیز به ورسارین تعلق می‌گیرد.

آندریاس فن‌سیلز مدیرعامل شرکت مونتانا می‌گوید: « این قرارداد با ورسارین به ما فرصت تازه‌ای می‌دهد تا برای رشد در بازار برزیل سرمایه‌گذاری کنیم و بتوانیم گرافن را در حوزه‌هایی نظیر رنگ، پوشش و روانساز وارد نماییم.»

ورسارین یکی از شرکت‌های توسعه دهنده فناوری‌های گرافنی است که به دنبال استفاده از گرافن در حوزه‌های مختلف است. این شرکت پلتفرم‌های متعددی را برای شرکت‌های مختلف ارائه کرده به طوری که از  گرافن این شرکت در تولید روکش جاده، پوشاک ورزشی و بتن استفاده می‌شود.