تمدید قرارداد با دولت آمریکا برای توسعه محصولات پیشرفته

تمدید قرارداد با دولت آمریکا برای توسعه محصولات پیشرفته

شرکت توسعه مواد پیشرفته (Advanced Material Development) از دو تمدید قرارداد با دولت آمریکا خبر داد.

پروژه کاهش دید در رادار این شرکت با ارتش آمریکا ادامه خواهد داشت، پروژه‌ای که با بودجه جدید ادامه می‌یابد. همچنین پروژه فناوری انسداد لیزر، تحت قرارداد با اداره پشتیبانی فناوری جنگ‌های نامنظم (IWTSD) نیز تمدید شده است. هر دو پروژه در طول سال ۲۰۲۴ ادامه خواهند داشت.

جان لی، مدیر عامل شرکت توسعه مواد پیشرفته می‌گوید: «من از حمایت مداوم دولت و وزارت دفاع آمریکا خوشحالم. از طریق این همکاری، ما شاهد افزایش شواهدی هستیم که نشان می‌دهد چگونه راه‌حل‌های ما توسعه برنامه‌های کاربردی چندگانه را در سطح وسیعی از بازار امکان‌پذیر می‌سازد، که نه تنها در حوزه دفاعی، بلکه در بخش انرژی و علوم زیستی نیز قابل استفاده است. »

پروفسور آلن دالتون، مشاور ارشد علمی شرکت توسعه مواد پیشرفته و رئیس گروه فیزیک دانشگاه ساسکس، گفت: «حمایت مستمر ارتش آمریکا و IWTSD موید ارتباط پایدار ما بوده و آمادگی ما را برای ارتقاء به سطوح بالاتر آمادگی فناوری (TRL) نشان می‌دهد. همچنین این دستاوردها در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی قابل استفاده هستند.»

بسیاری از راه حل‌های فعلی شرکت توسعه مواد پیشرفته مبتنی بر فناوری nHance است که نوعی جوهر بوده که به عنوان رساناترین جوهر غیر فلزی تولید شده تا کنون معرفی شده است. جوهرهای حاوی نانوذرات این شرکت می‌توانند به‌طور ایمن به لایه‌های مختلف متصل شوند و به آن‌ها امکان کشش و خم شدن را دهند در حالی که مقاومت مکانیکی و الکتریکی را در محیط‌های سخت حفظ می‌کنند.

دستاوردهای متعددی توسط این شرکت ارائه شده که از جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

– پوشش‌های محافظ EM که پهنای باند ۴۰ دسی بل را تنها با ضخامت ۱۵ میلی متر پوشش می‌دهند.

– کاهش دید در رادار در کاربردهایی مانند پره‌های توربین مزرعه بادی و بدنه پهپاد که تضعیف تا ۱۹ دسی بل را در فرکانس‌های کلیدی رادار نشان می‌دهد.

– برچسب‌های غیرفلزی چاپی که امکان استفاده گسترده‌تر از فناوری RFID را در برنامه‌های چالش‌برانگیز مانند شبکه‌های برق و بخش‌های بسته‌بندی مواد غذایی و دارویی فراهم می‌کند.