اعطاء جایزه از سوی زیمنس به استارت آپ حوزه نانوحباب

اعطاء جایزه از سوی زیمنس به استارت آپ حوزه نانوحباب

استارت آپ کران (Kran) به تازگی موفق به دریافت جایزه چالش نوآوری آب زیمنس شده است. این جایزه در حاشیه کنگره ACADES و برای فناوری نانوحباب به این شرکت داده شده است.

شرکت نوپای کران در پورتو واراس، در جنوب شیلی تاسیس شده است. بنیان‌گذار آن جمی دی لا کروز به دنبال کمک به محیط‌زیست با فناوری نوین بود. چند ماه پیش، این شرکت به عنوان یکی از ۱۰ نوآور برتر توسط مجمع جهانی اقتصاد معرفی شد و در ماه مارس، به لطف فناوری خود که به دنبال به کارگیری نانوحباب در فرآیند تولید است جایزه چالش نوآوری آب زیمنس را در کنگره ACADES 2024 دریافت کرد.

کروز می‌گوید تجهیزاتی متناسب با نیازهای هر مشتری در بخش‌های صنعتی، نظیر کشاورزی و آبزی پروری ایجاد کرده تا بهره‌وری و پایداری آب را ارتقا دهد. به اعتقاد وی، اعطاء این جایزه می‌تواند انگیزه‌ای برای طی مسیر توسعه این فناوری باشد. او می‌افزاید نانوحباب‌ راه‌حل‌هایی برای چالش‌های صنایع مختلف، از جمله آبزی‌پروری، کشاورزی، معدن، پردازش مواد غذایی و آشامیدنی، تصفیه فاضلاب، استفاده مجدد از آب و تولید آب آشامیدنی ارائه می‌دهد.

کروز معتقد است که فناوری نانوحباب آن‌ها در بخش بهره‌وری آب، صرفه‌جویی در انرژی و مواد شیمیایی تاثیرگذار است که منجر به افزایش تولید مواد غذایی، ردپای کربن کمتر و بهره‌وری صنعتی بالاتر می‌شود. این رویکرد نشان می‌دهد که تعهد زیست‌محیطی بخشی جدایی‌ناپذیر از مأموریت کران است که نه تنها به دنبال ارائه راه‌حل‌های فناوری پیشرفته است، بلکه به دنبال کمک به آینده‌ای پایدارتر است.

در میان مزایای بسیاری که نانوحباب‌ها دارند، می‌توان به افزایش راندمان آبیاری اشاره کرد که منجر به صرفه‌جویی بیش از ۵۰ درصد در مصرف آب شود. نانوحباب همچنین راندمان شستشو را در کارخانه‌های مواد غذایی بهبود می‌بخشند و مصرف مواد شیمیایی و آب را کاهش می‌دهند و امکان صرفه‌جویی در انرژی در تصفیه فاضلاب، تسهیل استفاده مجدد از آب فرآیندهای صنعتی را فراهم می‌کنند.