حمایت دولتی از تجاری‌سازی فناوری فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی در حوزه انرژی

حمایت دولتی از تجاری‌سازی فناوری فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی در حوزه انرژی

شرکت یوبی‌کیودی (UbiQD) حمایت مالی از ایالت نیومکزیکو برای مرحله بعدی فعالیت‌های خود استفاده می‌کند.

این شرکت در حوزه تولید نقاط کوانتومی پیشرو است موفق به دریافت ۶۱۵،۰۰۰ دلار سرمایه از سوی ایالت نیومکزیکو شده است. این جایزه به عنوان  گرنتی است که در قالب برنامه Advanced Energy Award Pilot Program در نظر گرفته شده است. این شرکت با تکیه بر موفقیت‌های اخیر خود، در مجموع ۶۱۵،۰۰۰ دلار حمایت مالی دریافت کرد که ۵۶۵،۰۰۰ دلار آن از سوی گروه توسعه اقتصادی نیومکزیکو (NMEDD) و ۵۰ هزار دلار نیز به صورت پاداش به این شرکت داده می‌شود.

این برنامه، یک پیشگامی دولتی بوده که به منظور تقویت نوآوری در حوزه انرژی در ایالت نیومکزیکو تدارک دیده شده است. این بودجه به پروژه‌هایی با پتانسیل رشد بالا، با هدف حمایت از حفظ و گسترش مشاغل و ایجاد فرصت شغلی تعلق می‌گیرد. این برنامه رقابتی به مشاغل منتخب توجه دارد تا به آن‌ها برای کمک به تبدیل ایده‌های نوآورانه به راه حل‌های عملی پاداش دهد. این شرکت همچنین در تاریخ ۱۰ ماه می از برنامه تشویقی شغلی در نیومکزیکو (JTIP) برای آموزش ۱۰ نیروی کار جدید ۳۰۷،۰۰۰ دلار دریافت کرد.

هانتر مک دانیل، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت یوبی‌کیودی گفت: «ما از حمایت مداوم دولت سپاسگزاریم که این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا در ایجاد یک وکتور جدید در زنجیره تأمین صنعت انرژی خورشیدی فعالیت کنیم. نیومکزیکو به سرعت در حال تبدیل شدن به رهبر ملی در اقتصاد پیشرفته انرژی است و من از اینکه بخشی از آن روند هستم، هیجان زده‌ام.»

این شرکت مستقر در منطقه لوس‌آلموس، نقاط کوانتومی و کامپوزیت‌های حاوی نقاط کوانتومی تولید می‌کند. محصول جدید آن‌ها با نام Ubigro Cover بخشی از سری محصولات یوبی‌کیودی در حوزه گلخانه است. این محصول جدید در بخش محصولات Ubigro یوبی‌کیودی قرار می‌گیرد که نوعی فیلم فلورسنت است. این فیلم از نقاط کوانتومی ساخته شده که موجب افزایش راندمان فتوسنتزی گیاهان مستقر در گلخانه می‌شود. نقاط کوانتومی، نانوذرات نیمه‌هادی بوده که دارای نور با کارایی بالا در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های قابل تنظیم هستند و آن‌ها را در بهینه‌سازی طیف‌های نور مؤثر می‌کنند. یوبی‌کیودی چندین محصول گلخانه‌ای را با نام تجاری Ubigro® عرضه کرده است که طیف نور خورشید را برای تقویت رشد محصول تنظیم می‌کند. پوشش Ubigro با استفاده از یک سیستم پلیمری نقاط کوانتومی ساخته شده‌ است و می‌تواند نور را از طول موج کم بازده به طول موج کارآمدتر تبدیل کند که باعث رشد بهتر و سریع‌تر گیاهان شود. در حال حاضر، این شرکت با هدف افزایش قابل توجه کارایی فن‌آوری‌های فعلی PV، این مواد را برای کاربردهای بالقوه در مقیاس ابزار خورشیدی مهندسی می‌کند.