گشایش مراکز جدید تحقیق و توسعه توسط Advance Nanotech

شرکت Advance Nanotech که از اولین فعالان تجاری سازی تحقیقات نانو است، گشایش دانشکده مهندسی برق دانشگاه کمبریج را اعلام کرد. دانشکده جدید شامل تأسیساتی برای تحقیقات در زمینه الکترونیک و فوتونیک با نام مرکز پیشرفته فوتونیک و الکترونیک (CAPE) می‌باشد.

شرکت Advance Nanotech که از اولین فعالان تجاری سازی تحقیقات نانو است، گشایش دانشکده مهندسی برق دانشگاه کمبریج را اعلام کرد. دانشکدۀ جدید شامل تأسیساتی برای تحقیقات در زمینه الکترونیک و فوتونیک با نام مرکز پیشرفته فوتونیک و الکترونیک (CAPE) می‌باشد. Advance Nanotech یکی از سرمایه‌گذاران اصلی پروژه CAPE است. این پروژه توسط دانشگاه و با همکاری شرکای سرمایه‌گذار هدایت خواهد شد.
دانشکده مهندسی برق شامل ۲۰ استاد دانشگاه، ۷۰ محقق فوق ‌دکترا و ۱۷۰ دانشجو می‌باشد. تأمین مالی CAPE به عهده Dow Corning Corporation, Ericsson Marconi Corporation , Alps Electric Company Limited و Advance Nanotech است و هدف از تأسیس آن توسعه و بهره‌برداری از فعالیت‌های تحقیقاتی در همکاری نزدیک با صنعت است.
در ۵ سال گذشته تعداد بسیار زیادی حق امتیاز ثبت شده توسط این دانشکده ثبت شده و تاکنون ده شرکت بصورت Spin-out در نتیجه طرح‌های این دانشکده شکل گرفته‌اند.
Advance Nanotech در ۲۶ شرکت نانو سرمایه‌گذاری کرده است و برای تسریع در تجاری‌سازی از هیچ‌گونه کمکی نسبت به آنها، از تجهیزات تحقیقاتی گرفته تا نیروی انسانی، دریغ نمی‌کند. دانشگاه کمبریج در آستانه هشتصدمین سالروز تأسیس خود (سال ۲۰۰۹) چشم به آینده دارد و خود را برای مقابله با چالش‌های پیشرو، ساماندهی می‌کند. این دانشگاه پیشرفته یک مرکز بین‌المللی تحقیق و آموزش در گستره وسیعی از علوم است. حدود نیمی از دانشجویان آن در رشته‌های علوم و فناوری مشغول تحصیل هستند و اعضای این دانشگاه تاکنون بیش از ۶۰ جایزه نوبل برنده شده‌اند.