تولید ترموپلاستیک مقاوم تر با استفاده از نانوکامپوزیت‌ها

شرکت Du Punt یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد شیمیایی و پلاستیکی، با استفاده از نانوکامپوزیت‌ها، موفق به تولید نوعی ترموپلاستیک با نام DNM شده است که باعث پیشرفت‌های عمده در خواص مکانیکی و گرمایی دیگر محصولات این شرکت خواهد شد.

شرکت دو پونت، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد شیمیایی و پلاستیکی، با استفاده از نانوکامپوزیت‌ها، موفق به تولید نوعی ترموپلاستیک با نام DNM شده است که باعث پیشرفت‌های عمده در خواص مکانیکی و گرمایی دیگر محصولات این شرکت خواهد شد.
اختراع جدید دو پونت به این معناست که این شرکت اکنون می‌تواند ضمن حفظ استحکام، پلاستیک‌های سبک‌تری تولید کند. قطعات ساخته شده از این پلاستیک جدید قادر به مقاومت بیشتر در برابر گرما خواهند بود. سبکی و مقاومت در برابر گرما، طیف جدیدی از کاربردها و در نتیجه درآمدهای جدیدی برای دو پونت به ارمغان خواهد آورد.
از طرف دیگر خبر می‌رسد که دو پونت، از شرکت‌ خصوصی Ecology Coatings، فناوری تولید نانوپوشش‌های جدیدی را خریداری کرده، که با ارتقای سختی سطوح، به طور چشمگیری بر مقاومت محصولات در برابر ساییدگی و خراش می‌افزاید. به علاوه این پوشش‌ها را که قابل استفاده روی تجهیزات موجود نیز هستند، می‌توان با تاباندن نور فرابنفش به مدت کمتر از ده ثانیه، تشکیل داد. این ویژگی، برای مشتریان دو پون ت، ۷۵ درصد کاهش هزینه مواد اولیه پوشش‌ها را به ارمغان می‌آورد. به علاوه با وجود نانو پوشش‌های جدید، نیاز به مواد شیمیایی سمی از بین می‌رودکه همین امر به نوبه خود، شرکت‌ را از بسیاری از محدودیت‌های آیین‌نامه‌ای رها می‌کند.