گزارش وضعیت جهانی نانوپزشکی

توسعه بازار و محصولات فناوری‌نانو و سیستم‌های میکروالکترومکانیکی (MEMS) امروزه طیف بسیار متنوعی از فناوری‌ها، رشته‌های علمی و محصولات را پوشش می‌دهد و بسیاری از کاربردهای فناوری‌نانو MEMS در زمینه پزشکی در حال حاضر از نظر تجاری تثبیت شده‌اند.

مؤسسه( Medmarket Diligence (MMD) اخیراً درباره وضعیت توسعه و بازار پزشکی نانو و میکرو گزارشی منتشر کرده است.
Patrick Driscoll، رئیس MMD، می‌گوید: «توسعه بازار و محصولات فناوری‌نانو و سیستم‌های میکروالکترومکانیکی (MEMS) امروزه طیف بسیار متنوعی از فناوری‌ها، رشته‌های علمی و محصولات را پوشش می‌دهد و بسیاری از کاربردهای فناوری‌نانو MEMS در زمینه پزشکی در حال حاضر از نظر تجاری تثبیت شده‌اند. » رئیس MMD در ادامه می‌گوید بازاری به ارزش بیش از یک میلیارد دلار برای فناوری‌نانو و MEMS وجود دارد، و این بازار با یک رشد پایدار به کمک محصولات جدید نانو، تا سال ۲۰۱۵ به صد برابر افزایش خواهد یافت.
تا ماه می‌۲۰۰۶، حدود ۱۵۰ مورد از عظیم‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه تحقیق و توسعه فناوری‌نانو، فعالیت‌های سازماندهی شده داشته‌اند و تا دو یا سه سال دیگر تعداد این شرکت‌ها به ۳۰۰ عدد می‌رسد. سرمایه‌گذاری حجیم بخش‌های خصوصی و دولتی که در زمینه پزشکی نانو و MEMS انجام شده، بیانگر زیر بنای مالی محکم برای توسعه تجاری این بخش‌ها می‌باشد.
کاربردهای محرز MEMS شامل زیست تراشه‌های تنظیم کننده ضربان قلب و قند خون، آزمایش‌های OTC، پمپ انسولین، تزریقات بدون سرنگ، وسایل کمک شنوایی، نمایشگرهای فعالیت بدن، حسگرهای فشار خون و سیستم‌های دارورسانی می‌شود.
کاربردهای کنونی نانوپزشکی شامل شیمی درمانی سرطان، نسل جدیدی از سیستم‌های دارورسانی و پانسمان زخم با استفاده از خواص ضد میکروبی نانوبلورهای نقره می‌شود.