خواندن، نوشتن و فناوری نانو

فناوری نانو به دبیرستان‌ها نیز راه یافته است. به زودی و در برنامه‌ای که به منظور ایجاد مهارت‌ها در نوجوانان طراحی شده است، بیش از &#۱۷۸۰&#۱۷۷۶&#۱۷۷۶ دانش‌آموز در دبیرستان آلبانی در آمریکا با علم نوپای نانو آشنا خواهند شد.


فناوری نانو به دبیرستان‌ها نیز راه یافته است. به زودی و در برنامه‌ای که به منظور ایجاد مهارت‌ها در نوجوانان طراحی شده است، بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز در دبیرستان آلبانی در آمریکا با علم نوپای نانو آشنا خواهند شد.

این دبیرستان یکی از ۲۰ مرکز آموزشی است که برای تاسیس یک آموزشگاه مهندسی از طریق بنیاد ملی آموزشگاه‌ها(National Academy Foundation) انتخاب شده‌اند. بنیاد مزبور در تابستان امسال به تربیت معلمان پرداخته و مشاورانی به این مراکز می‌فرستد تا به مدت ۱۵ ماه به یک گروه ۳۰ نفره از معلمان دبیرستانی آموزش دهند. قرار است این برنامه آموزشی از سپتامبر ۲۰۰۹ آغاز شود.

دانش‌آموزان این آموزشگاه (مدرسه‌ای درون یک مدرسه) یک برنامه درسی اصلی بر پایه ریاضیات و علوم در کنار برنامه رسمی خود خواهند داشت. به این ترتیب آنها با گذراندن دوره‌های کارورزی در بنگاه‌های محلی فناوری نانو، برای دانشگاه و مشاغل آماده می‌شوند.

جکی کارس (Jackie Carrese)، سرپرست دبیرستان آلبانی در این باره می‌گوید: «این گروهِ دانش‌آموزی در آینده برای مشاغل پردرآمد در اولویت خواهند بود. آنها نیروی کارِ مشاغل جدید هستند».

این ناحیه، اخیراً یک گرنت ۲۰۰ هزار دلاری به صورت مشترک از وزارت آموزش آمریکا و انجمن مهندسانِ ساخت، برای اجرای برنامه‌های فناوری نانو دریافت کرده است. اوا جوزف (Eva Joseph)، مدیر آموزشگاه، گفت تمرکز ما بر روی فناوری نانو، به صورت یک الگو برای سایر نواحی که به دنبال ایجاد ارتباط مستقیم بین دانش‌آموزان و صنایع هستند، درآمده است. وی با اشاره به اینکه این برنامه تامین مشاغل محلی برای دانش‌آموختگان در آینده را تضمین می‌کند، گفت: «اگر ما فرزندان خود را در این فرصت‌ها شریک نکنیم بسیار غفلت کرده‌ایم».