ارائه دوره آموزشی در زمینه نانوکامپوزیت‌های سرامیک

در برنامه آموزشی‌ای که در مورد نانوکامپوزیت‌های سرامیک توسط اتحادیه اروپا برگزار می‌شود، متخصصانی از کنسرسیوم پروژه منسجم NANOKER به این سوالات و سایر سوالات مطرح در این حوزه پاسخ خواهند داد.

نانوکامپوزیت‌های سرامیک یکی از اصلی‌ترین مواد برای استفاده در کاربردهای آینده‌محوری مانند آینه‌ها برای سیستم‌های رصد زمین، پیوندهای زانو و لگن، پودرهای پوشاننده برای اتومبیل و سطوح هواپیما‌ها و … است. برخی از این کاربردها در مرحله تحقیقات بوده و برخی دیگر نیز در مرحله تجاری‌سازی هستند.
اما مبنای این مواد جدید دانش‌محور چیست؟ موانع فناورانه و علمی برای دست یافتن به محصولات با ارزش افزوده بالا با استفاده از این مواد کدامند؟ فناوری‌ها و فرایند‌های پردازش و ساخت این مواد در حال حاضر و در آینده کدامند؟
در برنامه آموزشی‌ای که در مورد نانوکامپوزیت‌های سرامیک توسط اتحادیه اروپا برگزار می‌شود، متخصصانی از کنسرسیوم پروژه منسجم NANOKER به این سوالات و سایر سوالات مطرح در این حوزه پاسخ خواهند داد. اهداف این برنامه عبارتند از:
۱ – ارائه آموزش‌های صنعت‌محور و تحقیقاتی مناسب در مورد سنتز، پردازش و تعیین مشخصات مواد نانوساختار سرامیکی
۲ – انتشار نتایج قابل انتشار تحقیقات بین‌رشته‌ای و پیچیده اروپایی برای مهندسان و محققان جوان علاقمند به حوزه‌های کاربردی آینده‌محور.
جامعه هدف این برنامه آموزشی، محققان و پژوهشگران جوان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ویژه افراد با مدرک تحصیلی شیمی، فیزیک، متالورژی و مواد علاقمند به کاربردهای جدید مواد نانوساختار در زمینه‌های زیست‌پزشکی، اپتیک و مواد است.
این دوره آموزشی در روزهای ۲۳ تا ۲۷ فوریه سال ۲۰۰۹ در شهر مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد.